Stabil jövőképpel bír a hazai nagyvállalati szektor
A K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményei alapján egyértelműen stabilitás jellemző a legnagyobb hazai cégekre. A következő egy évben 2,3%-os export árbevétel és 1,5%-os profitnövekedést terveznek, a dolgozói létszám vagy a beruházások esetében pedig a kivárás jellemző.
Stabil képet mutat a hazai nagyvállalatok tervezett gazdasági aktivitását előrejelző K&H nagyvállalati növekedési index, ami a félévi értékhez hasonlóan a harmadik negyedévben is 8 ponton áll. „Úgy látjuk, a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem-állami nagyvállalatok nem számítanak fordulatra a következő egy évben. Nemcsak a fő index értéke változatlan, de számos fő területet illetően, így a beruházásokat, a foglalkoztatottak számát és a pénzügyi eredményeket tekintve is a stagnálást prognosztizálók vannak többségben. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy a nagyvállalatok 91%-a változatlan munkaerő létszámmal kalkulál, és 64%-uk nem tervez új beruházást” – tájékoztatott a szektor aktuális várakozásairól Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A pénzügyi eredményeiket az eddigiekhez képest visszafogottabban tervezik a vállalatok: a várt bevétel-növekedés mértéke a belföldi piacon 2,0%-ról 2,3%-ra emelkedett, a külföldi piacon azonban 4,0%-ról 2,3%-ra zsugorodott, ezért a profitnövekedési kilátások is 2%-ról 1,5%-ra mérséklődtek.
Kedvező gazdasági és még kedvezőbb vállalati kilátások
A makrokörnyezetre vonatkozó stabil várakozások annak köszönhetők, hogy rövid és középtávon is a jelenlegi, 3,5%-os kedvező gazdasági növekedési ütemet feltételezők vannak többségben (72% és 51%), valamint a gazdaságpolitikai intézkedéseket az előző negyedévi 11% helyett jelenleg mindössze 5% gondolja kedvezőtlennek a cég működése szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Erre költ a legifjabb vásárlói réteg
A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer…
Tovább olvasom >Megújította együttműködését a K&H és a Tej Terméktanács
A tejágazat jövőbeli fejlődése és az innovatív beruházások elősegítése érdekében…
Tovább olvasom >Nincs hurráhangulat a K&H üzleti indexei szerint
Beragadtak a nagyvállalati várakozások. A negyedik negyedévben nem változott érdemben a K&H…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >