A palack négyszögesítése

Szerző: Trademagazin Dátum: 2019. 07. 03. 10:42

Meggyőződésünk, hogy kockás borász soha nem fog szögletes palackot készíteni – nagy valószínűséggel az utóbbit is marketingesek találták ki. Azt szeretjük leginkább ezekben a termékekben, hogy nem a konkurenciaharc hívta őket életre, hanem az alkalmazkodás igénye.

A kaliforniai Truett-Hurst szögletes borosüvege persze PR-fogásnak sem utolsó, de inkább elhisszük a tulajdonosoknak, hogy termékeik ökológiai lábnyomának csökkentésére gondoltak, amikor a csomagolás racionálisabbá tételére hivatkozva kisebb helyen elférő, kevesebb csomagolóanyagot igénylő palackokat gyártottak – a bizonyítás levezetését képünk is illusztrálja (1).

Hatását tekintve talán kevésbé jelentős, ám az ötlet kreativitását illetően az előzőnél is jóval eredetibb a Garçon Wine klub innovációja. Az internet korában, amikor borukat egyre többen keresik (és találják meg) a világhálón, a vásárolt termékek óriási mennyisége postai úton jut el a fogyasztóhoz. Az angol vállalkozás szinte a végletekig egyszerűsíti a bor házhoz rendelését: a postaládába beférő lapos műanyag palackba töltik akár a legjobb boraikat is (2). A cél nyilvánvalóan a fogyasztás, nem a gyűjtögetés!. //

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink