Somogyi Borszemlét rendeznek Kaposváron
Tizenhárom pincészet mutatkozik be az I. Somogyi Borszemlén, amelyet a megye borainak népszerűsítésére rendeznek kedden Kaposváron – tájékoztatta a Somogy Megyei Önkormányzat sajtófőnöke hétfőn az MTI-t.
Kraft Róbert elmondta: a termelők a 2012-2017 közötti évjáratokból mintegy hetven bort, továbbá helyi sajtokat és sonkákat kínálnak az eseményre meghívott kereskedőknek, vendéglátósoknak és a média képviselőinek.
A sajtófőnök utalt rá, hogy a megyei önkormányzat, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) által szervezett borszemle része annak a stratégiának, amely célul tűzte ki a somogyi borok ismertségének növelését, a helyben termő szőlő minél nagyobb mennyiségben történő helyi feldolgozását, értékesítését.
A borstratégia készítésének szükségességét szakemberek korábban azzal indokolták, hogy a Balatonboglári borvidéken termett szőlő 70-75 százalékát nem helyben dolgozzák fel, hanem értékesítik, így a hozzáadott érték máshol jelenik meg. Úgy vélték, a helyi borászat erősödése szempontjából kedvező lenne a feldolgozáshoz szükséges kapacitások növelése és az is, ha kampányokkal, marketingmunkával sikerülne a tudatos vásárlásra ösztökélni a somogyi fogyasztókat, akik ennek eredményeként több helyi bort fogyasztanának.
Ennek jegyében a megyei közgyűlés, a NAK helyi szervezete valamint a Balatonboglári borvidék elnöke idén márciusban közös levélben kérte a somogyi települések polgármestereit, hogy rendezvényeiken kínáljanak somogyi borokat a vendégeknek, ezzel hozzájárulhatnak a somogyi munkahelyek megtartásához, újak létrehozásához. Júniusban sor került az első Somogyi Borfesztiválra, amelyen tizenhat pincészet részvételével rendeztek éttermi borvacsorákat, borversenyt és kóstolókat Kaposváron.
Kraft Róbert megjegyezte, hogy a borfesztivállal és a borszemlével hagyományt szeretnének teremteni, a tervek szerint mindkét eseményt jövőre is megrendezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >A Bocuse d’Or főtámogatója
A támogatási megállapodás megújításának köszönhetően 2027-ig biztosan a METRO a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Teltházas a Rossmann Expója Szegeden
A tavalyi első, nagy sikerű Beauty Expo után, melyet Budapesten…
Tovább olvasom >Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a…
Tovább olvasom >