Magazin: Formához a tartalom

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 03. 09. 07:49

Ha formában ragaszkodnak is a fogyasztók a megszokott nyúlhoz és tojáshoz, összetételben, minőségben előrébb lépett a közízlés. A piac prémiumizációja együtt jár a márkatermékek pozícióinak erősödésével és az innováció iránti fogékonysággal. Újdonságokban idén sem lesz hiány.

Sikeres szezonja volt 2017 a húsvéti figurás édességek gyártóinak, forgalmazóinak. Az ünnep szerencsés időpontja (április közepe) és a növekvő vásárlóerő találkozott azzal a trenddel, hogy a vevők hajlandók többet fizetni az ajándékozásra szánt termékekért. A piacra már évek óta a prémiumizáció jellemző, amit az elmúlt időszaknak (többek között a nyersanyagárak emelkedéséből is fakadó) átlagár-növekedése sem tört meg. A nem valódi csokoládéból készült termékek szinte teljesen eltűntek.

Az idei évben a húsvét ugyan hónap elejére esik, a jelentősen emelkedő bérszínvonal miatt a piaci szereplők mégis optimisták.

Végh Kitti
márkamenedzser
Nestlé Hungária

– Az üreges figurák piaca három csökkenő évet követően tavaly növekedésbe fordult volumenben és értékben egyaránt – tekint vissza Végh Kitti, a Nestlé Hungária Kft. márkamenedzsere. – A húsvéti szezonban az üregesfigura-értékesítés közel 60-70%-át (Nielsen RMS 2017) a nyúl- és a tojásfigurák adják, tehát a fogyasztók továbbra is a megszokott, tradicionális termékeket részesítik előnyben. Emellett évről évre növekszik az „egyéb figura” kategória, ahova olyanokat sorolunk, mint a bárány, csirke vagy tyúk, de ezek jelentősége egyelőre elenyésző. A megszokott celofános ajándékcsomagok szerepét az olyan speciális összecsomagolások veszik át, mint például a húsvéti házikó, amely tele van különféle édességgel és nagyobb ajándékozási értékkel rendelkezik. Ezek esetében a fogyasztók már szívesebben mozdulnak el a hagyományos megoldásoktól.

Kiskereskedelmi egységek tekintetében a Nestlénél úgy tapasztalják, hogy a diszkontok szerepe évről évre növekszik. A tavalyi húsvéti időszakban a hipermarketek forgalma leginkább a diszkontokba és a szupermarketekbe terelődött.

Újdonságok a SMARTIES-tól

Nagyon sikeres szezont tudhat maga mögött a Nestlé. Portfólióját ebben a szezonban is a piaci igényekre szabva építi: keresi az innovatív termékötleteket, és arra törekszik, hogy a széles termékválasztékkal minden vásárlói igényre megoldást kínáljon.

– Az új SMARTIES termékeink hozták az elvárásainkat, mind a nyuszi és az egyéb figura (csibe, bárány) kategória növekvőben van. Minden szezonban az a célunk, hogy újdonságokkal lepjük meg a vásárlókat, ez természetesen idén sem lesz másként – ígéri Végh Kitti. – Ahogy a korábbi években is alkalmaztunk egyéb eladásösztönzőket, mint pl. a „Pick & Mix promóció”, úgy idén is szervezünk partnereinkkel közös, egyéni kivitelezésű és testreszabott aktivitást.

Nagyobb szabású TV-kommunikációt továbbra sem terveznek üreges figuráiknak, de média- és in-store támogatást biztosítanak, tudjuk meg tőle.

– Hiszünk abban, hogy ismert márkáink mögötti évek óta megszokott minőség és megbízhatóság kulcsszerepet játszik a vásárlók döntésében – teszi hozzá.

Új márka a Foltin Globe-tól

A minőségi tejcsokoládés termékek iránti növekvő keresletet jól mutatja, hogy a Foltin Globe kínálatában megtalálható Riegelein termékek népszerűsége egyre növekszik. Ezek a termékek kiváló minőségű, 33% kakaó-szárazanyag tartalmú tejcsokoládéval készülnek, és fair trade minősítéssel rendelkeznek, tudjuk meg Kulcsár Zoltántól, a Foltin Globe Kft. key account managerétől.

Kulcsár Zoltán
key account manager
Foltin Globe

– A szezonforgalom az elmúlt évekhez hasonlóan a hipermarket és diszkont csatornákban a legerősebb. A legnagyobb forgalmú kiszerelés a 60 g-os nyúlfigura – ismerteti piaci tapasztalatait. – A választékunkban népszerűek még a mini figurák, melyek tasakos vagy műanyag átlátszó dobozos kiszerelésben elérhetőek. A tejcsokoládés termékek előtérbe kerülése mellett még mindig keresettek a kakaós bevonómasszával gyártott 15-20 g-os húsvétitojás-termékek 8-10 darabos csomagolásban. Az elmúlt években bevezetett transzzsírmentességi törvény miatt ezeknek a termékeknek is javult a minősége.

A cég idei választékában megjelennek az európai népszerűségnek örvendő minőségi mézeskalács és csokoládés keksz termékeket gyártó Tago cég húsvéti innovatív termékei is. Emellett a saját gyártású, kézműves, kizárólag természetes összetevőkkel készített, szezonális grafikával megjelenő nyalókáik is egyre jobban ismertek.

– Termékeink bemutatására elsősorban az értékesítési pontok akciós és tematikus szórólapjait és a bolti kihelyezési felületeket használjuk – említi meg végezetül Kulcsár Zoltán.

Nagyot nőtt a Lindt nyuszija

A 2017-es húsvéti szezonban a G.I.F.T. Kft. a Lindt-figurák volumenében 30% fölötti növekedést ért el, tájékoztat Mihályi Zoltán, a G.I.F.T. Kft ügyvezetője. Az idei szezonban is hasonló mértékű további növekedéssel számolnak. Annál is inkább, mivel áraikat immár 3. éve nem emelik, sőt, az idei szezonban néhány termék árát csökkenteni fogják.

– A Lindt Gold Bunny a Lindt globális ikonterméke. Az elmúlt 4-5 évben Magyarországon is töretlenül két számjegyű növekedést produkál, 2017-ben pedig 30% fölött növeltük az eladását – újságolja Mihályi Zoltán. – A Lindt-választékban a fókusz továbbra is az Arany nyuszin lesz, de néhány kiegészítő újdonsággal is jelentkezünk a töltött pralinétojások között. A G.I.F.T. Kft. az idei szezonban a svájci Lindt mellett az olasz Sorini és Feletti prémium márkák pralinétojásaival is bővíti a választékát. A húsvéti szezonban az értékesítést az eladáshelyen display-kihelyezésekkel és kóstoltatásokkal támogatjuk.

Sz. L.

Kapcsolódó cikkeink