Prémium termékekkel népszerűsíti a magyar élelmiszereket Kínában az Agrármarketing Centrum
Az Agrármarketing Centrum (AMC) látványkonyhával és egy 90 négyzetméteres agrárpavilonnal népszerűsíti a magyar élelmiszereket Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expón, az eseményen a résztvevők prémium borokat, minőségi ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, sajtokat és tejtermékeket, illetve édességeket kóstolhatnak meg – közölte az AMC kedden az MTI-vel.
A közlemény idézte Ondré Pétert, az AMC ügyvezető igazgatóját, aki kifejtette: a sanghaji expo komoly lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. Az Agrármarketing Centrum küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb körben megszerettesse és népszerűsítse az egészséges, ízletes, nemzeti tradícióinkhoz hű, környezettudatos technológiával készített, kiváló minőségű magyar termékeket. Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország 10. legfontosabb kereskedelmi partnere – tette hozzá.
Arról is beszámoltak, hogy Orbán Viktor miniszterelnök, valamint a magyar kormány delegációja részvételével nyitották meg Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expo Magyar Országpavilonját november 6-án.
Az első Kínai Nemzetközi Import Expóról megjegyezték, a Sanghajban zajló nagyszabású kiállításnak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország az egyik díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozícionálja a járműipari, az innovációs, az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban.
A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly. Az ország teljes külkereskedelmi forgalma Kínával 2017-ben meghaladta a 7,95 milliárd dollárt, amely 11,86 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest. Idén az év első hét hónapjában a 2017-es adatokhoz képest a Magyarországról Kínába irányuló export közel 9 százalékkal (több mint 1,6 milliárd dollárra), a Kínából Magyarországra irányuló import közel 22 százalékkal (több mint 3,5 milliárd dollárra), a teljes külkereskedelmi forgalom pedig több mint 18 százalékkal nőtt – olvasható az AMC közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a legmagasabb az e-kereskedelmi penetráció
A Stocklytics.com által bemutatott adatok alapján az e-kereskedelem penetrációja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
Százharminchárom nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >Közös szakmai konferencián ünnepli a Logisztika Napját a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU)
Ma van a Logisztika Napja. Ilyenkor országhatáron innen és túl…
Tovább olvasom >Rozéfröccs és extra sok kedvezmény várja országszerte a bringásokat a hétvégén
Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére…
Tovább olvasom >