PM: több területen is lehetőséghez juthatnak a magyar cégek az eurázsiai piacokon
Az Eurázsiai Fejlesztési Bankkal való együttműködés révén a magyar cégeknek egyebek mellett a vízgazdálkodás, a közlekedési és információs technológia, a gyógyszer- és egészségipar, a mezőgazdasági technológiák, továbbá az élelmiszer- és járműipar területén lát befektetési lehetőséget a Pénzügyminisztérium (PM) pénteki közleménye szerint.
Varga Mihály pénzügyminiszter Andrej Belijaninovval, az Eurázsiai Fejlesztési Bank elnökével folytatott tárgyalásán a közlemény szerint azt mondta, a magyar vállalkozások szakértelmüknek és technológiájuknak köszönhetően számos területen juthatnak lehetőségekhez az eurázsiai piacokon.
A miniszter szavai szerint ugyanakkor Magyarország egyre jobb befektetési környezetet kínál a folyamatosan csökkenő közterhek, az Európai Unió legalacsonyabb társasági adója, a szakképzett munkaerő és az uniós átlag mintegy háromszorosát kitevő gazdasági növekedése révén.
A közleményben Varga Mihály kiemelte, az Eurázsiai Fejlesztési Bank komoly lehetőségeket lát a közép-kelet-európai térségben, Magyarország és az eurázsiai térség pénzügyi és kereskedelmi kapcsolatainak jó alapot ad a magyar gazdaság európai összehasonlításban is kiemelkedő teljesítménye, a folyamatosan növekvő belső fogyasztás és a 25 százalék körüli beruházási ráta.
A 2006-ban alapított Eurázsiai Fejlesztési Bank legfőbb célja, hogy elősegítse a térség országainak gazdasági, pénzügyi integrációját, fenntartható gazdasági növekedését magán és állami fejlesztések hosszú lejáratú finanszírozásával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >308 millió euró többlet a külkereskedelemben
A várakozásokat felülmúló, 308 millió eurós többlet keletkezett a külkereskedelemben áprilisban, részben…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 7,4 százalékkal volt kisebb januárban
Az idén januárban a kivitel volumene 9,0, a behozatalé 11…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >