Összefogásra van szükség a jó minőségű magyar termék piacra jutásához
Az érintettek összefogására van szükség annak érdekében, hogy a kiváló magyar termékek minél szélesebb körben jussanak a piacra, és egyre keresettebbé, ismertebbé váljanak a vásárlók előtt – jelentette ki Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a Veszprém megyei Hegymagason, a Nemzeti Parki Termék Védjegy Körút nyitórendezvényén.
A miniszter közölte: a 2011-ben létrehozott Nemzeti Parki Termék Védjeggyel mára 158 gazda 600 terméke rendelkezik, a gyarapodó védjegyek által pedig jól láthatóvá válnak az értékek.
A rendezvényen a minisztérium és a Természetes Ízeket Előállítók Közössége együttműködési megállapodást írt alá.
Azok a helyi termékek kaphatnak Nemzeti Parki Termék Védjegyet, melyek tartósítószer és adalékanyag hozzáadása nélkül készültek, például mézek, lekvárok, szörpök, sajtok tartoznak ebbe a körbe – sorolta a földművelésügyi miniszter. Fazekas Sándor úgy fogalmazott: sokat jelent, ha a szálláshelyeken, vendéglátóhelyeken, múzeumokban jelen vannak a védjegyes termékek, hiszen így többen megismerhetik azokat és turisztikai vonzerőt is jelentenek a fogadóhelyek számára.
Puskás Zoltán, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságának igazgatója arról beszélt, hogy a nemzeti parkokat érintő 10 állomásos körút első állomása, a Balaton-felvidéki Nemzeti Parkban megtalálható termékek közül kiemelkednek a különleges ízű és zamatú élelmiszerek, mint a levendulás, mandulás, kecsketejes termékek. A Balaton-felvidék területén 4 pályázat útján összesen 20 termelő 151 terméke nyerte el a védjegyet, az ötödik pályázat pedig a borok megmérettetésére ad majd lehetőséget – fűzte hozzá.
Rácz András, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy Magyarország területének az Európai Unió átlagához képest magas, 30 százaléka maradt meg természetközeli állapotban, ennek 9 százaléka védett, 21 százaléka pedig Natura 2000 besorolású terület.
A hazai nemzeti parkokban összesen 300 ezer hektárnyi védett terület található. Ezért is van nagy jelentősége a helyben termelt, helyi alapanyagokat felhasználó és hazai hagyományokon alapuló termékeknek – húzta alá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban a magyar termékeké a főszerep a METRO-ban
A Magyar Termék Nonprofit Kft. tavaly augusztusban indult, A HAZAIBAN…
Tovább olvasom >Jön a Magyar Termék és a METRO közös eseménye!
A húsvéti időszak a fogyasztói vásárlás szempontjából kiemelkedő szezon, melyre…
Tovább olvasom >Bővítik a Kiváló Minőségű Élelmiszer termékkategóriáit
Hamarosan bővülhet a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy termékkategóriáinak száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >