Nyolchavi mélypontra jutott a fogyasztói hangulat a világ legnagyobb gazdaságában
Nyolchavi mélypontot ért el júliusban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
Júliusban a fogyasztói hangulatindex előzetes, becsült értéke az utóbbi nyolc hónap legalacsonyabb szintjére, 93,1 pontra csökkent a júniusi 95,1 pontról.
Elemzők 95,0 pontos végleges értéket vártak júliusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a júniusi 83,9 pontról 80,2 pontra csökkent júliusban, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 112,5 pontról 113,2 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás júliusban 2,7 százalékra nőtt a júniusi 2,6 százalék után, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig a júniusi 2,5 százalékos szint után júliusban 2,6 százalék volt.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz embert kérdeznek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >