Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben
Az euróövezetben a vártnál némileg nagyobb mértékben nőtt októberben a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző havihoz képest.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom volumene 0,3 százalékkal bővült szeptemberhez képest az euróövezetben és 0,1 százalékkal nőtt az Európai Unióban.
Elemzők szerényebb, 0,2 százalékos növekedést vártak októberre az euróövezetre.
Szeptemberben az euróövezet 19 tagállamában 0,5 százalékkal, az Európai Unióban 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző havihoz képest.
Októberben a tavalyival összevetve naptári kiigazítással az euróövezetben 1,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene, az Európai Unióban pedig 2,1 százalékkal.
A kiskereskedelmi forgalom legnagyobb havi növekedését Szlovéniában regisztrálták októberben, 7,9 százalékosat. Portugáliában 2,3 százalékkal, Ausztriában 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom októberben az előző havihoz képest.
A legnagyobb havi csökkenés Finnországban volt, 2 százalékos, Dániában és Svédországban pedig egyaránt 1,2 százalékos.
Éves alapon Szlovéniában nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom októberben, 13,3 százalékkal. Írországban 8,4 százalék, Litvániában pedig 7,3 százalék volt októberben a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése.
Máltán 2,3 százalékkal, Finnországban 1 százalékkal, Luxembourgban pedig 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom októberben az egy évvel korábbihoz képest.
Magyarországon az októberi kiskereskedelmi forgalomnövekedés 0,5 százalék volt havi és 5,7 százalék éves összevetésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >Januárban tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent az euróövezet ipari termelése
A vártnál jobban, tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent januárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >