NMHH: kevés a hazai terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklám
Továbbra is rendkívül kevés tévéreklám népszerűsít hazai terméket és szolgáltatást, azonban a tévéműsorok akadálymentesítése továbbra is 99,9 százalékos – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amelynek Médiatanácsa elfogadta a két témában született vizsgálatot.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közlemény szerint a reklámok kapcsán a hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol 2798 féle új hirdetést csaknem 1,4 millió alkalommal ismételtek. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség csaknem felét – 47,5 százalékát – tették ki, napi átlagban tizenöt, addig soha nem látott hirdetéssel találkozhatott a néző.
A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők. A tavalyi második fél évben a hirdetések 61 százaléka szolgáltatást, 36 százaléka pedig konkrét terméket népszerűsített, az új kampányok 40 százalékát a kereskedelmi szektor képviselői jegyezték.
A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok – a megelőző elemzésekhez hasonlóan – a mostani vizsgálatban is rendkívül alacsony arányban, 2,9 százalékban jelentek csak meg.
Közölték azt is, hogy a médiatanács elfogadta az NMHH 2018 második fél évére vonatkozó vizsgálatát arról, hogy a hét országos közszolgálati és a két nagy kereskedelmi televízió hogyan és milyen arányban teszi befogadhatóvá műsorszámait hallássérült nézőinek. A több mint ötezer vizsgált műsorórában a kínált műsorok csaknem 83 százaléka volt elérhető a hallássérültek számára – ez a közszolgálati televíziók esetében 86,5 százalék, a kereskedelmi televíziók esetében 71 százalék volt.
A médiatörvényben előírt, kötelezően akadálymentesítendő műsoridőt 99,9 százalékban ebben a fél évben is teljesítették, de anomáliák – felirathiány, tartalmi vagy időbeli pontatlanság – továbbra is előfordultak. A szolgáltatók túlnyomórészt (99,7 százalékban) most is feliratot alkalmaztak, a jelnyelvi tolmáccsal ellátott műsorszámok aránya ezúttal is elenyésző volt (0,3 százalék).
Jelezték, a médiatörvény a közérdekű közleményeknél, a politikai reklámoknál, a hírműsorszámoknál – beleértve a közlekedési híreket, a sporthíreket és az időjárás-jelentést is -, a politikai tájékoztató műsorszámoknál, a fogyatékos személyekről és esélyegyenlőségről szóló műsorszámoknál, a filmeknél, a játékoknál és a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámoknál írja elő a hallási akadálymentesítést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >Egyetemistáknak szerveztek reklámversenyt
Idén második alkalommal rendezte meg A COPYTITION a Szegedi Tudományegyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >