Nielsen: Gazdaságunk recesszióban van, mondja százból kilencvenhárom magyar, a tavalyi nyolcvanhattal szemben

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 10. 12:53

Magyarország jelenleg nincs gazdasági válságban, a hazánkban megkérdezett fogyasztók 7 százaléka szerint. Gazdasági válság van nálunk, véli a válaszadók 93 százaléka.

Egy tavaly második negyedévi felmérésnél még 14 százalék nem tartotta válságosnak a magyarországi gazdasági helyzetet, 86 százalék pedig igen. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen ötvenhat országban, köztük Magyarországon az idei és tavalyi második negyedév során végzett online felmérése.

A kérdésre, hogy véleménye szerint országa a gazdasági válságból kilábal-e a következő tizenkét hónapban, a válságot érzékelő magyarok 3 százaléka válaszolt igennel, 85 nemmel, további 12 százalék pedig nem tudja. Európában a legmagasabb, 91 százalék az olyan magyar fogyasztók aránya, akik az egy évvel ezelőttihez képest megváltoztatták háztartásuk költéseit, hogy spóroljanak.

Földrészünk huszonnyolc országában a válaszadók átlag 63 százaléka igyekszik takarékosabban kiadni pénzét, mint tavaly ilyenkor.
Utánunk következnek, a költési szokásaikon változtatók magas arányával a görögök (89), olaszok (84), portugálok (81) írek és spanyolok (80-80), állapítja meg a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató, vezető globális vállalat.

A vizsgált európai országokban az online megkérdezettek átlag 71 százaléka látja úgy, hogy országában recesszió van. Arányuk legmagasabb Olaszországban (98), Horvátországban (97), Spanyolországban (96), Portugáliában (95), valamint Írországban (94).

Legkisebb arányban tartják válságosnak országuk gazdasági helyzetét a norvégok (18 százalék), svájciak (41), németek, osztrákok és svédek (44-44).

Ha az ön háztartása rendelkezésére 10 százalékkal több pénz állna, mint jelenleg, akkor hogyan használná fel a plusz összeget? A magyarok, válaszaik átlaga szerint félretennék a legnagyobb részt (2,1 százalék), otthoni fogyasztásra ennivalót és italt vásárolnának (1,7), öltözködésre adnák ki (1,4), utaznának és nyaralnának belőle (1,2), lakhatásukra fordítanák (0,8), pihennének és szórakoznának (0,6), tanulást inanszíroznának (0,5). További sorrend, 0,5 százalék alatti mutatókkal: napi rutin közlekedés, kommunikáció, otthonon kívüli étkezés, elektromos készülékek vásárlása, gyógyszer illetve orvos, más termék vagy szolgáltatás.
Az európai országok fogyasztóinak válaszaiban átlagosan megtakarításra jut a legnagyobb arány, majd az utazás/nyaralás, öltözködés, otthoni fogyasztásra szánt élelmiszer és ital következik.

Kapcsolódó cikkeink