NGM: hétfőtől könnyebb lesz összehasonlítani a tojás árát
A hétfőtől életbelépő rendeletmódosítás szerint a tojás darabárát azonos méretben kell ezentúl feltüntetni a súlyra vetített egységárral – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vasárnapi, MTI-nek küldött közleményében.
Közölték: így a vásárlók számára azonnal összehasonlítható lesz az eltérő méretű és tömegű tojások darabára a súlyra vetített egységárral. Az eddigi négy (S, M, L és XL) méretkategória szerint osztályozott tojásoknál ugyanis nem feltétlenül jelent meg a tényleges súly szerinti különbség, így a súlyra vetített ár nem volt olcsóbb a kisméretű tojásoknál a nagyobb méretűekhez képest.
A tájékoztatás szerint a vásárlók és a hazai tojástermelők érdekeit is védi a módosítás, amely a vásárlók egyértelmű tájékoztatására kötelezi a kiskereskedőket. A szabályozás módosítására azért volt szükség, mert a kiskereskedelemben gyakorlattá vált, hogy a tojás kilogrammjára számított legmagasabb egységárat az előírtnál kisebb méretben jelölték, ami alkalmas a vevők megtévesztésére.
Az NGM a közleményben megjegyzi, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt a kisméretű (A-minőségű, ipari) tojás importja, ami sok esetben – a látszólagosan olcsóbb eladási ára miatt – hátrányosan érintette a magyarországi gazdák által termelt, magasabb kategóriába sorolt tojások értékesítését.
Az idén januárban 5 százalékra csökkent a tojás és több más élelmiszer, így a friss tej és a baromfihús általános forgalmi adója (áfa), tavaly pedig a sertés tőkehús áfája lett alacsonyabb. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb tojást hozott az idei húsvét a tavalyihoz képest
A KSH adatai alapján Magyarország 1%-kal több héjas tojást (32,7…
Tovább olvasom >Széles skálán mozognak a húsvéti slágercikkek árai
Az ünnepek közeledtével megindult a húsvéti készülődés, és a boltok…
Tovább olvasom >Húsvéti árzuhanás: akár 30%-kal olcsóbbak az ünnepi termékek, mint egy éve
A 2023-asnál jelentősen alacsonyabbak az idei húsvéti szezonban az ünnepi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >