A digitalizáció hajtja a német gazdaságot
Németországban a munkahelyteremtés egyik motorja a gazdaság digitalizálása a Bitkom csütörtökön publikált prognózisa szerint – írja a portfolio.hu.
Az informatikai, távközlési és egyéb digitális technológiai ágazatok az idén 40 ezer új munkahelyet teremtenek Németországban. Az év végére már mintegy 1,2 millióan dolgoznak majd a szakmában, 3,5 százalékkal többen mint tavaly. A termelési érték pedig 1,5 százalékkal, 168,5 milliárd euróra emelkedik – véli az informatikai, távközlési és médiacégek szakmai képviseleti szervezete, a Bitkom (Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien e. V.).
A legerősebb növekedési motor az IT ágazat, ami az idén 2,5 százalékkal, 92,5 milliárd euróra növeli forgalmát, ezen belül is a szoftverfejlesztés 6,3 százalékkal, 26,0 milliárd euróra. Az informatikai szolgáltatások, a projektvezetés és tanácsadás 2,3 százalékkal, 40,8 milliárd euróra növeli forgalmát.
Viszonylag szerény, 0,7 százalékos ütemben növekszik a hardver üzletág forgalma, 25,4 milliárd euróra. Ezen belül az asztali számítógépek forgalma 8,4 százalékkal, a szervereké 7,0 százalékkal, a nyomtatóké 3,8 százalékkal csökken.
A távközlési piac forgalma az idén 1,1 százalékkal, 67,3 milliárd euróra emelkedik.A szórakoztató elektronikai ágazat forgalma az idén öt százalékkal, 9 milliárd euróra esik vissza.
A Bitkom számításai szerint a digitalizáció tavaly 36 ezer új munkahelyet teremtett Németországban, öt év alatt pedig 150 ezret. Nyilvántartásuk szerint tavaly év végén 82 ezer betöltetlen informatikai állás volt Németországban. A szakemberhiány egyre erősödik, hiszen 2017 végén még „csak” 55 ezer volt a betöltetlen munkahelyek száma. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >