Magazin: Németország: szétverheti az Amazon a nagykereskedelmet is?
Egyre intenzívebben „udvarol” Németországban az Amazon az épp konszolidálódó nagykereskedelmi szektor szereplőinek. Az e-kereskedelmi óriás nyomulása a folyamatot felgyorsíthatja azáltal, hogy a kis és közepes szereplőknek újabb lépcsőfokot kínál, míg másoknak „nyakát szegi”.
A kicsik szenvednek
A kis szereplők már ma is komoly harcot vívnak az együttesen 8,3 milliárd eurós forgalommal bíró a Metro AG-vel és a Transgourmet-vel. Az egyetlen előny, ami abból származhat, hogy az Amazon piacterén kínálják termékeiket, a nagyobb elérés. Ez pedig még mindig több a semminél a növekedési lehetőségek híján lévő legkisebbek számára, akiknek előbb-utóbb dönteniük kell: összeállnak vagy beolvadnak az egyik nagy szereplőbe, esetleg megállapodnak az Amazonnal.
A nagyokat szakértelmük és vevőbázisuk megvédi az e-kereskedelmi óriás nyomulásával szemben, és az is nekik kedvez, hogy az Amazon nem lesz képes a riválisok egymással folytatott versengése folytán állandóan fejlesztett és a vevők által megszokott színvonalú vevőszolgálatot fenntartani.
Potenciális célcsoport
Az Amazonnak inkább a szokásos HoReCa-körön kívül, a Németországban mindenhol megtalálható irodák és elárusítóbódék között lenne keresnivalója, mert ők nagyobb eséllyel váltanának az Amazon kínálta kényelem felé.
Az Amazon tehát ráerősíthet a piac megszilárdulására, a nagykereskedelmi szektort megrengetni nem lesz képes.
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out”…
Tovább olvasom >A Temu új stratégiával árasztja el a piacot
A kínai PDD Holdings tulajdonában lévő Temu, az Amazonnal való…
Tovább olvasom >A Walmart az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >