Magazin: Németország: szétverheti az Amazon a nagykereskedelmet is?
Egyre intenzívebben „udvarol” Németországban az Amazon az épp konszolidálódó nagykereskedelmi szektor szereplőinek. Az e-kereskedelmi óriás nyomulása a folyamatot felgyorsíthatja azáltal, hogy a kis és közepes szereplőknek újabb lépcsőfokot kínál, míg másoknak „nyakát szegi”.
A kicsik szenvednek
A kis szereplők már ma is komoly harcot vívnak az együttesen 8,3 milliárd eurós forgalommal bíró a Metro AG-vel és a Transgourmet-vel. Az egyetlen előny, ami abból származhat, hogy az Amazon piacterén kínálják termékeiket, a nagyobb elérés. Ez pedig még mindig több a semminél a növekedési lehetőségek híján lévő legkisebbek számára, akiknek előbb-utóbb dönteniük kell: összeállnak vagy beolvadnak az egyik nagy szereplőbe, esetleg megállapodnak az Amazonnal.
A nagyokat szakértelmük és vevőbázisuk megvédi az e-kereskedelmi óriás nyomulásával szemben, és az is nekik kedvez, hogy az Amazon nem lesz képes a riválisok egymással folytatott versengése folytán állandóan fejlesztett és a vevők által megszokott színvonalú vevőszolgálatot fenntartani.
Potenciális célcsoport
Az Amazonnak inkább a szokásos HoReCa-körön kívül, a Németországban mindenhol megtalálható irodák és elárusítóbódék között lenne keresnivalója, mert ők nagyobb eséllyel váltanának az Amazon kínálta kényelem felé.
Az Amazon tehát ráerősíthet a piac megszilárdulására, a nagykereskedelmi szektort megrengetni nem lesz képes.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu új stratégiával árasztja el a piacot
A kínai PDD Holdings tulajdonában lévő Temu, az Amazonnal való…
Tovább olvasom >A Walmart az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális…
Tovább olvasom >Az év toptrendje a mesterséges intelligencia
Az idei év nemzetközi sajtóban megjelent trendelőrejelzései mind a fogyasztók,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >