Nem változott a német fogyasztók hangulata
A várt csekély romlás helyett stabilan tartotta magát a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe júniusban.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe az előző havival megegyező 10,7 pont lett júniusban a piacok által várt 10,6 pont helyett.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, 2017 júniusában pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt a mutatónak. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júniusban az előző haviról 14,1 ponttal 23,3 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 márciusában volt példa, amikor 18,1 ponton állt a mutató. A tavaly júniusi értékhez képest pedig az idei júniusi 18 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük csökkenését, sőt a jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 3,4 ponttal 57,6 pontra emelkedett júniusban. Ennél magasabb értékre csak 2017 augusztusában volt példa, amikor 61,4 ponton állt a mutató.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,4 ponttal 56,3 pontra emelkedett júniusban, ami magas szintnek számít, de hónapok óta csak csekély ingadozást mutat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >