MNB: az elmúlt fél évben az infláció 3 százalék körüli volt
Az elmúlt fél évben az infláció 3 százalék körül ingadozott, ilyen hosszú időszakon keresztül erre a jegybank inflációs céljának 2007-es bevezetése óta nem volt példa – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) főosztályvezetője szerdán az M1 aktuális csatornán.
Várhegyi Judit azt mondta, januárban a fogyasztói árak átlagosan az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest 2,7 százalékkal nőttek. Ez erősebb bérnövekedés mellett azt jelenti, hogy a jövedelmek vásárlóereje növekszik – hangsúlyozta.
Ismertette, a tartós tejek áfája januárban 18-ról 5 százalékra csökkent, ez 7 százalékos árcsökkenést okozott. A dohánytermékek árában pedig a jövedéki adó növelése miatt 10 százalékos emelkedés figyelhető meg az előző év azonos időszakához képest.
A következő hónapokban is arra lehet számítani, hogy a 3 százalékos inflációs cél körül alakul majd a fogyasztói árak emelkedése – vélekedett.
Kitért arra is: az eurózónában is mérsékelt inflációs környezet jellemző, az infláció havi alakulását az üzemanyagárak befolyásolták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >