MNB: az élelmiszerek és dohánytermékek növelték az inflációt szeptemberben
Szeptemberben, az előző hónaphoz viszonyítva, 0,2 százalékponttal emelkedett az infláció, az elmozdulást az élelmiszer- és a dohánytermék-árak növekedése okozta – mondta Várhegyi Judit, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) főosztályvezetője az M1 aktuális csatornán.
Az üzemanyagárak 15 százalékkal, az élelmiszerárak pedig 5 százalékkal emelkedtek, az egyéb termékcsoportoknál mérsékeltebb árváltozás volt tapasztalható.
Az elmúlt hónapokban 4-5 százalékot nőtt a szezonális élelmiszerek, gyümölcsök és zöldségek ára. Szeptemberben nőt a dohánytermékek jövedéki adója, amelynek teljes hatása csak 2019-ben fog megmutatkozni – tette hozzá.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden jelentette, hogy szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál; augusztushoz viszonyítva átlagosan 0,3 százalékkal nőttek. Az üzemanyagok 14,9, a dohányáruk 7,0 százalékkal kerültek többe, mint tavaly szeptemberben. Az élelmiszerek ára átlagosan 4,6 százalékkal nőtt. Az idényáras élelmiszerek – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – ára 21,2 százalékkal emelkedett, ezen belül a burgonya 36,5, a friss zöldség 38,4 százalékkal drágult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >