MNB: az élelmiszerek és dohánytermékek növelték az inflációt szeptemberben
Szeptemberben, az előző hónaphoz viszonyítva, 0,2 százalékponttal emelkedett az infláció, az elmozdulást az élelmiszer- és a dohánytermék-árak növekedése okozta – mondta Várhegyi Judit, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) főosztályvezetője az M1 aktuális csatornán.
Az üzemanyagárak 15 százalékkal, az élelmiszerárak pedig 5 százalékkal emelkedtek, az egyéb termékcsoportoknál mérsékeltebb árváltozás volt tapasztalható.
Az elmúlt hónapokban 4-5 százalékot nőtt a szezonális élelmiszerek, gyümölcsök és zöldségek ára. Szeptemberben nőt a dohánytermékek jövedéki adója, amelynek teljes hatása csak 2019-ben fog megmutatkozni – tette hozzá.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden jelentette, hogy szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál; augusztushoz viszonyítva átlagosan 0,3 százalékkal nőttek. Az üzemanyagok 14,9, a dohányáruk 7,0 százalékkal kerültek többe, mint tavaly szeptemberben. Az élelmiszerek ára átlagosan 4,6 százalékkal nőtt. Az idényáras élelmiszerek – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – ára 21,2 százalékkal emelkedett, ezen belül a burgonya 36,5, a friss zöldség 38,4 százalékkal drágult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB: a gazdasági növekedéssel erősödhet a kereskedelmi ingatlanpiac aktivitása
Miután 2023-ban az irodapiaci és ipari-logisztikai kihasználatlansági ráták visszafogott kereslet…
Tovább olvasom >Hamarosan újabb élelmiszerár-emelkedés várható?
Az utóbbi hetekben némi enyhülés volt tapasztalható az élelmiszerek áremelkedése…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >