Mindent rendben talált a Nébih a VinAgora érmes borainak vizsgálatakor
Mindent rendben talált a VinAgora Nemzetközi Borverseny érmes borainak vizsgálatakor a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) – közölte a borversenyt szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. az MTI-vel.
A közlemény szerint a nemzetközi borverseny a Nébih borászati és alkoholos italok igazgatóságával együttműködve idén egyedülálló gyakorlatot vezetett be a verseny hitelességének további erősítése érdekében. Céljuk annak ellenőrzése volt, hogy a júniusban lezajlott borversenyre benevezett minták megegyeznek-e a piaci forgalomban lévő, kereskedelmi engedélyt kapott tételekkel, vagyis, hogy a termelők nem próbálnak-e „speciális versenymintákkal” jogosulatlan előnyt szerezni piacon lévő boraiknak.
A közlemény szerint a nemzetközi viszonylatban is különlegesnek számító kezdeményezés során a szervezők véletlenszerűen kiválasztották a VinAgora 132 érmet nyert magyar bora közül minden ötödiket. A mintákat ezután a Nébih bevizsgálta, majd összevetette a borverseny nevezési lapján és a tétel forgalomba hozatali engedélyén szereplő analitikai adatokkal. Mint a hatóság megállapította, az ellenőrzött minták minden esetben pontosan megegyeztek a nevezés során megjelölt, illetve forgalomba került borokkal, így visszaélés nem történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelzi a méretcsökkenéseket a Nébih
Március 1-jén elindult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa, ahol…
Tovább olvasom >Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >