Milliárdokat költenek a csehek évente kedvenc háziállataikra
Milliárdokat költenek évente a csehek kedvenc háziállataikra, elsősorban a kutyákra és a macskákra.
A kutyusok, a cicák és más családi kedvencek táplálékára, kozmetikájára, állatorvosi ellátására, esetleg a speciális állathotelek igénybevételére kiadott összeg, kiegészítve az állatok beszerzési árával, évente mintegy 12,6 milliárd koronára rúg (146,16 milliárd forint) – számolta össze a Cseh Statisztikai Hivatal, amely a Statistika&My szakfolyóirat augusztusi számában közölte az adatokat.
A 12,6 milliárd korona nagyjából akkora összeg, mint amelyet a csehek évente autóbiztosításra költenek.
A háztartások kiadásai a családi kedvencekre évről évre emelkednek. A statisztikusok kiemelték: 2009 és 2015 között az állatorvosi kezelésekre fordított összeg 25 százalékkal emelkedett.
A legtöbb pénzt a kedvencekre a gyermektelen háztartásokban élők, köztük a nyugdíjasok költik. Esetükben a háziállatokra fordított kiadások 73 százalékkal nagyobbak, mint a gyermekes családoknál.
A statisztikai hivatal kimutatása szerint 2016 végén a csehországi háztartások 28 százaléka tartott kutyát, míg 19 százalékuk macskát. Ezekkel az adatokkal a csehek Európában a háziállatokat tartók élvonalába tartoznak.
A cseh állatorvosi kamara szerint jelenleg nincs nagy érdeklődés az állatorvosi szakma iránt, és várható, hogy öt-tíz éven belül hiány lép fel ezen a területen. Régiónként jelenleg 10 ezer lakosra átlag 2-5 állatorvos esik, és ez a szám csökkenő tendenciát mutat. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban…
Tovább olvasom >Csehországban mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Éves összevetésben februárban 1,6 százalékra mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >