Megoldáscsomagokat kínálnak

Dátum: 2018. 04. 13. 10:33

A Sirha 2018 szakkiállítás egyik – elhelyezésében is – központi szereplője a METRO Kereskedelmi Kft. volt. Megjelenésükről, üzleti elképzeléseikről, újdonságaikról Horváth Imrét, a cég vezérigazgatóját kérdeztük.

Hogyan került stratégiájuk fókuszába a gasztronómia?

Horváth Imre
vezérigazgató
METRO

A kiskereskedelmi és a vendéglátó szegmens egyaránt fontos számunkra, ám a két terület más dinamikával fejlődik. A forgalmunkban most hozzávetőlegesen 40 százalékot képviselő horeca rendkívül jelentős potenciált hordoz, de az itthon működő 50 ezer kiskereskedelmi vállalkozás többsége is kapcsolódik a METRO-hoz.

A hazai vendéglátás és a METRO horeca területének párhuzamos fejlődése a szinergiák jó kihasználását is bizonyítja. A vendéglátásnak ma már meghatározó szerepe van abban, hogy Budapest Európa egyik legkeresettebb utazási célpontja. Ugyanakkor termékválasztékával és szolgáltatásaival ezt a folyamatot a METRO nagyon jól tudja támogatni. Ha a standunkon körülnéz valaki, inspiráló választékot lát.Éppen az imént erősítették meg a Bocuse d’Or versenyre itt „bevásárló” séfek, hogy amit a szakácsok korábban nem találtak meg, vagy éppen idegenkedtek tőle, az ma már mindennap elérhető számukra a Metro-ban.

Hogyan tudnak megfelelni a folyamatosan növekvő minőségi elvárásoknak?

Közvetlenül a termelőtől vásárolni – ez ma egy olyan üzleti modell, amit Magyarországon néhány tucat étterem tud csak megengedni magának. A mi szerepünk az, hogy a hullámzó alapanyag-minőség a többieknél se jelentkezzen problémaként: megtalálni, illetve kinevelni azokat a helyi és külföldi beszállítókat, akik konstans módon tudják biztosítani az áru magas minőségét. Ezeket aztán a METRO több mindennel támogatja, például kommunikációval, külföldi piacra jutásuk, illetve minőségbiztosítási rendszerük kialakításának segítésével.

A METRO rendre a Sirha legnagyobb kiállítója!

Ez a stand minőséget, megbízhatóságot, szakértelmet sugároz; visszajelzésekből azt látjuk, hogy vevőinknek tetszik a megjelenésünk, és rácsodálkoznak, mire képes a METRO, és mennyi aspektusát nem ismerték eddig tevékenységünknek. A kapcsolatépítésnek is megfelelő terep ez, hiszen jó benyomást tehetünk azokra a szakemberekre is, akik eddig esetleg nem voltak partnereink.

A küldetésünket szeretnénk vásárlóinkban tudatosítani, arra keressük a válaszokat, miképp tudjuk partnereink üzletét segíteni, hogyan járulhatunk hozzá sikerükhöz. Ezt a 9 szigetet 360 fokos koncepciónak hívjuk, ahol a METRO teljes „megoldás-csomagját” mutatjuk meg: bő fele termékekről, másik része szolgáltatásokról szól. Az utóbbiak között alapnak tekintjük a HACCP-tanácsadást pénzügyi és finanszírozási megoldásokat, jogi segítséget nyújtunk. Megismerkedhet az érdeklődő a tavaly bevezetett és Budapest után már vidéken is népszerűvé vált Metro Max kiszállítási rendszerrel, amely a korábbi szisztéma átpozicionálását jelenti a piac 21. századi elvárásainak megfelelően. Büszkék vagyunk a profi vendéglátást kiszolgáló konyhai eszközeinkre és a kapcsolódó szolgáltatási elemekre: konzultálunk, tervezünk, építünk megrendelőink igényeihez és lehetőségeihez igazodva, sőt, már részt veszünk mindennek a finanszírozásában is.

Mit emelne ki újdonságaik közül?

Az idei év nagy innovációja a két, először a Sirhán bemutatott digitális termékünk. Általános problémákra kerestük a megoldást; egyik, hogy Magyarországon az éttermek több mint fele nem rendelkezik internetes bemutatkozási lehetőséggel. Saját fejlesztésű programunk alkalmazásával szakértőink mindössze 10 perc alatt térítésmentesen elkészítik a vendéglátóhely weblapját. Pár nap alatt itt a kiállításon 300 ilyen készült, de ez a szám terveink szerint 2 hónap múlva eléri a kétezret. Ehhez kötődik a másik téma is, az asztalfoglalás kérdése: a működő rendszerek alkalmazása nem kis költséget rótt az éttermekre – tőlünk ezt ugyancsak ingyen kapják.

A következő hónapokban újabb és újabb digitális termékekkel jelentkezünk, azaz a METRO alaposan fel fogja zavarni az állóvizet a vendéglátás digitalizációjának területén is. //