Meghozta a sikert a McDonald’s-nak az egész napos reggeli

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 04. 26. 11:00

Új történelmi csúcsra szárnyaltak a McDonald’s részvényei, miután a társaság a vártnál jobb első negyedéves eredményekről számolt be. Az újítások hatni kezdtek, az értékesítések újra fellendülőben vannak – írja a portfolio.hu.

mcdonalds

Az összehasonlítható alapon számolt (vagyis a legalább egy éve nyitva tartó üzletek) bevételei 4 százalékkal nőttek az első negyedévben az egy évvel korábbi szinthez képest. Az Egyesült Államokon kívüli bevételek 2,8 százalékkal emelkedtek, részben annak köszönhetően, hogy az Egyesült Királyságban és Kanadában is bevezette a társaság az egész napos reggelit.

A teljes bevétel 4 százalékkal esett, ami sorozatban a tizenegyedik csökkenő negyedév. De a vártnál kisebb volt a csökkenés mértéke: 5,68 milliárd dolláros bevételről számolt be a McDonald’s, míg az elemzők 5,53 milliárd dollárt vártak
A bevételcsökkenés oka, hogy megkezdődött az éttermek eladása a franchise-partnereknek. Az ingatlanok eladogatása az egyik kulcsfontosságú mozzanata a vezérigazgató, Steve Easterbrook reorganizációs tervének
Az új üzletek nyitása idén 1 százalékponttal járulhat hozzá a bevételek globális növekedéséhez – közölte a negyedéves eredményeket bemutató konferenciahíváson a McDonald’s
A profitabilitás jelentősen javult a negyedévben, a működési eredmény 14 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest, részben az ingatlanok eladásának, részben pedig a franchise-partnerektől származó bevételeken elért magasabb marzsoknak köszönhetően

A McDonald’s egy részvényre jutó eredménye 1,47 dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 1,25 dollárról, ami kellemes meglepetést okozott, az elemzői konszenzus alapján ugyanis a befektetők 1,33 dollárra számítottak.
Az első negyedévben 1,6 milliárd dollárt juttatott vissza a részvényeseknek osztalék és saját részvény vásárlás formájában a McDonald’s. A jelenleg érvényben lévő részvényesi készpénz-visszajuttatási program keretein belül 22-24 milliárd dollárt szán erre a célra a vállalat a 2019-cel végződő három éves periódusban. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink