Megerősödött a tudatos fogyasztói magatartás
Megerősödött a tudatos fogyasztói magatartás, mindenki egyre többet akar tudni arról az élelmiszerről, amelyet megvásárol – fogalmazott Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter Gödöllőn a Környezetvédelmi és energetikai kihívások a mezőgazdaságban című vasárnapi konferencián.
Fazekas Sándor felhívta a figyelmet arra, hogy a klímaváltozás, a népességnövekedés, az átalakuló világpiac, sőt a fogyasztók szemléletmód-váltása is mind-mind befolyásolja a mezőgazdasági termelést és meghatározza, milyen irányba haladjon.
A földművelésügyi miniszter szerint egyre többen figyelnek arra, hogy amit megvásárolnak, az élelmiszer-vegyipari termék-e vagy éppen arra, hogy kockázat lehet a GMO.
Fazekas Sándor felidézte, hogy a legutóbbi Berlini Zöldhéten Magyarország nemcsak díszvendég, hanem „sztárvendég” is volt, mivel deklaráltan GMO mentes ország vagyunk.
A miniszter kitért arra, hogy vannak olyan felfogások, amelyek szerint a mezőgazdaságnak nem is az élelmiszertermelés az elsődleges feladata, hanem a környezetvédelem. Mint mondta, ez a koncepció megjelent az uniós zöldítési támogatások bevezetésében és van egy markáns politikai vonal, amely azt szorgalmazza, hogy a jövőben ne területalapú, hanem zöldítési támogatás legyen. Kiemelte, hogy a középutat kell megtalálni, mert biztosan lehet úgy termelni hagyományos módszerekkel eredményesen, jó minőségű élelmiszert előállítva, hogy a környezetet se terheljük és a foglalkoztatást is biztosítani tudjuk.
Fazekas Sándor beszélt arról is, hogy ha az EU nagyon megszigorítja az élelmiszer-előállítás feltételeit, akkor ezek a termékek sok esetben a harmadik világ országaiból kerülnek majd hozzánk, a termelést kiszervezik Európán kívüli területekre.
A miniszter elmondta, hogy a precíziós gazdálkodás lehetőségeit ki kell használni, mivel a jövőben e nélkül aligha lehet gazdaságosan termelni. Hozzátette, hogy ezek a fejlesztések segítik és kényelmesebbé teszik a gazdálkodást. A kormányzat részéről a Digitális Jólét program keretében szeretnék, ha mindenki hozzáférhetne a korszerű módszerekhez és a gazdák is tudnának élni a digitalizáció adta lehetőségekkel, hogy eredményesebben termelhessenek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >A fenntartható csomagolás szerepe az élelmiszerveszteség és -pazarlás megelőzésében
A fenntartható csomagolás megvalósítása kulcskérdés a Föld jövője szempontjából. Az…
Tovább olvasom >Megnyitott a Biofach
Európa legnagyobb bio szakvásárának ad otthont Nürnberg a következő napokban.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >