Magro.hu: internetes terményértékesítés a mezőgazdaságban

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 09. 20. 11:55

A Magro.hu piackutatási adatai bizonyítják, hogy már a mezőgazdaságban is van egy számottevő réteg, amely az internetes kereskedést választja terményei egy részének értékesítésére. Érdekes tény, hogy piaci zavaroknál, pld. az aszály okozta terményhiány esetén, nagymértékben megnő a nyitottság az új megoldásokra, és már az internet-penetráció szintje sem jelent akadályt.

A kukorica betakarítása néhány megyében már megkezdődött. Néhol csak pár nap múlva kezdik a munkát és vannak országrészek, ahol az aszálykár olyan mértékű volt, hogy betakarításról nem is beszélhetünk.
A kukorica felvásárlási ára jelenleg 60-65 ezer forint tonnánként, de akár 80-90 ezer forintra is drágulhat.

Sok termelő és állattartó komoly kárvallottja ennek az aszályos időjárásnak, és kemény döntés előtt áll.

A termelőknek ugyanis néhol legalább negyven százalékos hozamkieséssel kell számolniuk, amit a kukorica áremelkedése sem tud kompenzálni. Az állattartóknak pedig akár huszonöt százalékkal is emelkedhetnek a beszerzési költségei, és félő, hogy csökkenteniük kell az állatállományukat.

A becslések szerint nem szokványos terméskieséssel kell számolnunk, hanem annál lényegesen nagyobbal.
Egy biztos, akár termelőről, akár állattartóról van szó, nagyon kell figyelniük, hogy a legmagasabb árat kaphassák a terményeikért, vagy a lehető legolcsóbban jussanak kukoricához.

A Magro.hu piackutatási adatai bizonyítják, hogy már a mezőgazdaságban is jelen van egy számottevő réteg, amely az internetes kereskedést választja terményei egy részének értékesítésére. Különösen érdekes tény, hogy egy-egy piaci zavarnál, pl. aszály okozta terményhiány esetében az emberek kivárnak, és nyitottak minden olyan megoldásra, ami kisegíti őket szorult helyzetükből.
Téves ezért az a feltételezés, hogy a mezőgazdaság olyan iparág, ahol az internetes kereskedelem még nem nyert teret. Az agrárium szereplőinek komoly hányada már átlagos internetezési szokásokkal rendelkezik, bár tény, hogy vannak, akik még a gyermekeik segítségével kereskednek a világhálón.

A Magro.hu adatai alapján a fő problémát sokkal inkább a meglévő internetes mezőgazdasági oldalak jelentik, mivel az interneten jórészt apróhirdetési oldalakon tudnak csak nagy tételben hirdetni. Ezek működési elve gyakran ad bizalmatlanságra okot: az apróhirdetésekben sokszor nincsenek konkrét árak az ajánlatok mellett, ill. nem tudják a felek, hogy pontosan kivel állnak szemben.
Ezzel szemben a Magro.hu online mezőgazdasági piactéren kötelező az ár megjelölése és csak leellenőrzött szereplők vehetik igénybe a piacteret. Ajánlatfeltöltés előtt a regisztráció során a felhasználóknak meg kell adni minden hivatalos adatot és így a felek néhány kattintással azonnal láthatják, hogy aktuálisan ki mennyiért keresi ill. kínálja terményét, jelen esetben a kukoricát.

Az sem mellékes tény, hogy a piactérre kukorica ajánlatot feltöltők hirdetéseit naponta akár több ezer fél láthatja, amely a jelenleginél sokkal nagyobb lehetőséget teremt mind a jó áron történő eladásra, mind a vételre.

Tehát, függetlenül attól, hogy közvetlenül a termőföldről, vagy raktáron keresztül értékesít a termelő, az oldalon keresztül sokkal több vevőt tud elérni, mint a hagyományos módon, valamint megtalálhatja a lehető legjobb árat terményéért.
A 4 hónappal ezelőtt indult piacteret eddig már 35000 keresték fel, napi szinten elérte az 1300 látogatást, és 1450 regisztrált tagja van (eladó és vevő). Jelenleg összesen 210 eladási és vételi ajánlat található a Magro.hu oldalán.

Kapcsolódó cikkeink