Magazin: Optimalizált online kereskedelem

Dátum: 2017. 08. 09. 07:18

A Brandbank legújabb szolgáltatása, az Ecommerce Insight, lehetővé teszi a gyártók számára, hogy teljes körűen kövessék és elemezzék brandjeik megjelenését, teljesítményét az online boltokban. Tendenciák, termékcsoportok hosszú távú elemzései éppúgy megvalósíthatók a rendszerrel, mint naprakész, akár bolt- és termékspecifikus stratégiák kidolgozása. Nagy márkák és kisebb termelőcégek egyaránt profitálhatnak az értékes, rendszerezett és könnyen kutatható adatbázisból.

A Brandbank az alapvető termékadatoktól a kulcsfontosságú képeken át a személyre szabott művészi képbeállításokig létrehozza azt a digitális tartalmat, amellyel a márkák biztosítani tudják az online értékesítéshez elengedhetetlen minőségi megjelenést. Az online értékesítés egyre jelentősebb, a webshopok forgalma az elmúlt években mindig 10% felett növekedett. Az FMCG-termékek online forgalma is rohamosan nő, hála az egyre több kereskedelmi szereplőnek. Az Ecommerce Insight szolgáltatásról Járai Richarddal, a termékfejlesztésért felelős vezetőjével beszélgettünk:

– A beszállító ügyfeleink részére, a gyártók számára fejlesztettük ki ezt az új szolgáltatást. Az Ecommerce Insight segítségével a brandek követni tudják online megjelenésüket, megvizsgálhatják például, hogy a kereskedő partnerek az aktuális fotókat és termékadatokat használják-e. Ez különösen érdekes megújult vagy promóciós külső bevezetésekor, esetleg időszakos akciók, szezonális megjelenések esetén.

Egy másik fontos szempont, hogy kulcsszavas keresés esetén miként jelenik meg az adott termék. A legtöbb vásárló nem egy adott márkára, hanem termékcsoportra vagy névre keres rá az adott online boltban, például: étcsokoládé. Az is megfigyelhető, hogy a vásárlók jellemzően az első találati oldalról választanak terméket. Kérdés, hogy a tartalom keresésre megfelelően van-e optimalizálva, és megtalálja-e egyáltalán a vevő az adott terméket. Röviden egy teljes körű termékmegfigyelést lehet végezni online környezetben, az adatok tekintetében ahhoz hasonló módon, mintha csak a boltok polcait vizsgálnák a gyártók.

– Csak a saját termékek követhetők?

– Az Ecommerce Insightban be lehet állítani azt is, hogy mely termékeket tekinti a gyártó konkurenciának, és az eddig említett adatokat – tehát árat, fotókat, kulcs­szavas keresés eredményeit – azokkal kapcsolatban is megtekintheti, elemezheti.

– Mennyire egyszerű kezelni ezt a hatalmas adatbázist?

– A rendszer minden éjjel automatikusan összeszedi a kereskedő partnereink weboldalán megjelenő információkat. Ez valóban rengeteg információ, elvégre követjük az összes partnerünk számára fontos webáruházat. Természetesen minden újonnan belépő szereplőt mi is fel fogunk venni a rendszerbe a jövőben. Illetve egyéni fejlesztéseket is végzünk. Ha valaki a nagy láncok helyett vagy mellett az online patikákra fókuszál, mert például prémium kozmetikumot gyárt, a kívánt szempontok alapján számára is bővíteni tudjuk a szolgáltatást.

Visszatérve a kérdésre, az adatokat szinte bármilyen nézőpont alapján lehet kutatni, az eredmények pedig egy áttekinthető Excel-táblázatban letölthetők. Hosszabb időszakok, termékcsoportok, országos tendenciák éppúgy vizsgálhatók, mint napi adatok egyes boltokra, egyes termékekre lebontva. Egy új termék bevezetése a kinyert adatok alapján éppúgy megtervezhető, mint egy aktuális, időszakos promóciós kampány ellenőrzése. Az adatokat akár egy vállalatirányítási rendszerbe is fel lehet tölteni, ami további elemzésekre is lehetőséget ad. A döntéshozók számára teljes körű szolgáltatást nyújt a rendszer, úgy gondolom, hogy az online értékesítés megtervezéséhez, menedzseléséhez ezek az információk ma már elengedhetetlenek.

– Milyen méretű cégek számára éri meg a szolgáltatás?

– Úgy alakítottuk ki a rendszert, hogy a néhány termékes kisvállalkozásoknak éppúgy segítséget nyújtson, mint a több tucat terméket menedzselő világmárkáknak. Természetesen más-más szempontok fontosak mérettől függően. A nagy cégek jellemzően ismerik az online világát, sok helyen külön szakember foglalkozik az online értékesítéssel, számukra a teljes körű szolgáltatást ajánljuk. Ugyanakkor a legkisebb cégek számára akár mi is elkészítjük a riportokat, melyet rendszeresen megküldünk a számukra PDF-formátumban. Ezzel számukra is elérhetővé és könnyen kezelhetővé válik az az eszköz, mely a nagyobbak munkáját is segíti. (x)