Innovációk sora az egészség szolgálatában

Szerző: Trademagazin Dátum: 2018. 09. 26. 10:55

Az egészséges élelmiszerek gyártói és forgalmazói folyamatos innovációikkal igyekeznek kiszolgálni a megnövekedett fogyasztói igényeket, és közben törekednek arra is, hogy termékeik széles körben hozzáférhetőek és nem utolsósorban megfizethetőek legyenek. A Trade magazin 6. számában, az egészséges élelmiszerek piacáról indított összeállítást folytatjuk a szegmens újabb szereplőinek közreműködésével.

A fogyasztók tisztában vannak azzal, hogy amit elfogyasztanak, az meghatározza egészségüket, hangulatukat és erőnléti állapotukat. Megállapítható, hogy új piaci trend van kibontakozóban, a magyar fogyasztók érdeklődése nő az egészségtudatosság iránt.


Tolcsvai Tibor
ügyvezető tulajdonos
Bedrock

– Az egészség területén fontos szerepe van az életmódnak, kiemelten pedig a helyes táplálkozásnak. Ehhez az általunk forgalmazott Lestello élelmiszercsalád széles körű termékportfóliójával járulunk hozzá, a fogyasztók elégedettségét leginkább szem előtt tartva – avat be Tolcsvai Tibor, a Bedrock Kft. ügyvezető tulajdonosa.

A Cerbona Élelmiszergyártó Kft.-nél azon a véleményen vannak, hogy a nyugat-európai trendeket követve Magyarországon is növekszik a kereslet a funkcionális élelmiszerekre, illetve az egészségesebb összetételű termékekre. Úgy vélik, az egészségesebb termékek iránti igénynek határt szab az ár, hiszen sokak számára túl drágák ezek az élelmiszerek, így a Cerbona igyekszik olyan áron kínálni az új, zabból készült termékeit is, ami a vásárlóknak nem jelent érdemi többletkiadást.


Györkösné Gyöngyi
értékesítési vezető
Cerbona

– Robbanásszerűen megnőtt az igény a zabból készült termékek iránt. Ezt mutatja az is, hogy a Cerbona tavaly piacra dobott zabszelete nagyon kelendőnek bizonyult, ezért idén áprilistól újabb zabos termékekkel jelentünk meg. A másik fő trend a termékek cukortartalmának a csökkenése. Ezt mindinkább elvárják a fogyasztók, ezért a Cerbona kétéves fejlesztőmunkával megújította müzlijeit és müzliszeleteit, amelyek közül többnek is csökkentette a cukortartalmát – mondja Györkösné Gyöngyi, a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. értékesítési vezetője.

Az EFER Trade Kft. szakemberei szintén azt látják, hogy a fogyasztók egyre nyitottabbak az egészséges táplálkozás iránt, sőt, tapasztalataik szerint a vevők gyakran előrébb járnak, mint a gyártók és a kereskedők. Hamarabb találnak rá az újdonságokra, minthogy az megjelenne a piacon. Radó Tamás úgy foglalja össze, hogy jelenleg akkora ennek a szegmensnek az éhsége, hogy gyakorlatilag bármit el lehet adni „egészséges” jelszóval.


Radó Tamás
marketingmenedzser
EFER Trade

– Nagyon sok az új, innovatív termék, és ami érdekes, hogy egyre népszerűbbek azok az élelmiszerek, amelyeket már réges-régen ismerünk, sőt használtunk is, de átmenetileg kikopott a napi használatból – fejti ki véleményét a vállalat értékesítési és marketingmenedzsere.

Az egészséges, „tiszta” élelmiszereké a jövő

– Az idei év első felében nagyon nagy volt a kereslet a friss gomba iránt, elsősorban az import primőr zöldségek hiánya miatt – tudjuk meg Vattamány Ágnestől, a Bio-Fungi Kft. marketingreferensétől.

Friss zöldség, gyümölcs, valamint gomba területen a kényelmi termékek kereslete folyamatos növekedést mutat. A termesztett gomba egész évben elérhető vitaminforrás, ezért egyre fontosabb szerepet tölt be a téli, friss zöldség és gyümölcsben kevésbé gazdag évszakban is.


Vattamány Ágnes
marketingreferens
Bio-Fungi

– A csiperkegombának magas a D-vitamin tartalma, így a téli, napfényben szegény időszakban is remek ásványi és tápanyagforrás. Ezen kívül a termesztett gomba népszerűsége nő a húst elhagyó fogyasztók körében, mivel esszenciálisaminosav-tartalma miatt alkalmas annak kiváltására – hangsúlyozza Vattamány Ágnes.

Az információáramlás gyorsulásával és a rendelkezésre álló specifikus információk mennyiségének növekedésével a társadalom egyre szélesebb köréhez jutnak el az egészséges táplálkozás fontosságával kapcsolatos ajánlások. Ennél fogva egyre szélesebb réteg mutat igényt az egészségtudatos életmódra és az egészséges,
„tiszta” élelmiszerekre.

– A kínálati piac az utóbbi években nagy fejlődésen ment keresztül, újabb és újabb beszállítók vállalják fel akár fő üzleti irányként, akár kiegészítő kínálatként az egészséges vagy biotermékek piacra juttatását. Emellett egyre több kiskereskedelmi lánc, illetve forgalmazó fektet hangsúlyt arra, hogy kínálatában jelentős és sokszor tudatosan elkülönített polcfelületet biztosítson az ilyen jellegű termékeknek – jegyzi meg Guba Ilona, a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési és marketingigazgatója.


Guba Ilona
értékesítési és marketingigazgató
Hipp

Müzlik világszínvonalon

A Cerbona Élelmiszergyártó Kft.-nek nemzetközi versenyben, multinacionális cégekkel kell megküzdenie a piacon, ezért a hangsúlyt a folyamatos termékinnovációra helyezi. Azt, hogy ebben egy magyar tulajdonban lévő cég is lehet nemzetközi szinten versenyképes, jól mutatja a gluténmentes poharas müzlijének sikere, hiszen ezt a terméket tavaly a világ leginnovatívabb élelmiszerei közé választották.

– Tavaly nagy sikerrel piacra léptünk a zabszeleteinkkel, valamint a gluténmentes müzliszeleteinkkel, müzlivel. Az innováció nem áll meg, kétéves fejlesztőmunka eredményeként az idén áprilisban megjelentek a boltokban a kevesebb cukrot tartalmazó müzlik és müzliszeletek, valamint az új zabtermékek. Ezen felül megjelent az almás ízesítésű zabszeletünk, valamint zabkásánk két ízben és a zabból készült Fitt puffasztott szeletünk is – tudjuk meg Györkösné Gyöngyitől.

Az áprilisi termékmegújításokat és új termékbevezetéseket minden korábbinál erősebb marketingkampány kíséri. A nyereményjáték „Megújult a Cerbona, újulj meg Te is!” és „Kevesebb cukor, több nyeremény!” szlogenjei megjelennek citylightokon, óriásplakátokon, járműreklámokon, tévéhirdetéseken, kiegészülve Facebook- és Youtube-, Google- és Spotify-kampánnyal.

Az egészséges is lehet finom!

Az EFER Trade Kft. kínálatában magas rosttartalmú, gluténmentes, hozzáadott cukrot vagy egyéb adalékanyagot nem tartalmazó termékek szerepelnek.

A közeljövőben olyan újdonságot terveznek bevezetni a hazai piacra, amely itthon még alig ismert, azonban funkciójánál fogva nagy népszerűséget várnak tőle. A vállalat kínálatát tekintve az elmúlt év egyik sláger terméke volt a chia magos Kupiec gluténmentes puffasztott rizskeksz.

– Alapvetően hiszünk a régi, akár hagyományokon alapuló alapanyagokban és élelmiszerekben, amelyek köré az elmúlt évszázadokban komoly tapasztalat és tudás épült. Szeretnénk ezeket feltámasztani és ismét bevezetni a köztudatba – hangsúlyozza Radó Tamás.

Az idei évben tervezik az online jelenlétüket erősíteni, amin már javában dolgoznak. A vállalatnál úgy vélik, az egészséges termékek alapvetően nem igényelnek speciális kommunikációt, mivel ezek az élelmiszerek sokszor adott funkciót elégítenek ki, így kifejezetten keresi őket a célcsoportjuk.

– A Kupiec termékek innováció és minőség területén az élvonalban szerepelnek. Termékeink ár-érték aránya kiváló, és be akarjuk bizonyítani, hogy az egészséges igenis lehet finom – mondja az értékesítési és marketing manager.

Gombák színes tálcákban

A Bio-Fungi Kft. azt tűzte ki célul, hogy megmutassa az embereknek, hogy a gombát mint alapanyagot és mint feldolgozott élelmiszert hogyan tudják még jobban beleilleszteni a mindennapi étrendjükbe.

– Folyamatosan dolgozunk a termékfejlesztéseken. Ennek részeként bevezettük a színes, megkülönböztető tálcák használatát, hogy ezzel is segítsük vásárlóinkat a tájékozódásban – tudjuk meg Vattamány Ágnestől.

A közelmúltban jelentek meg a piacon a BIO csiperke- és laskagombával, valamint az „AMIGO – a mi gombánk” márkájukkal, amelyet azóta is folyamatosan építenek (www.amigombank.hu).

A friss termékek mellett szeretnének félkész és kész gombatermékeket is kínálni fogyasztóiknak, ennek első eredménye az „AMIGO – a mi gombánk” csiperkegombakrém, amely glutén- és laktózmentes, és nem tartalmaz tartósítószert és színezéket. A másik újdonság az
„AMIGO – a mi gombánk” gombaszárítmány, amely hosszú eltarthatósága miatt kedvelt.

– Gasztronómiai vonalunkat is folyamatosan erősítjük. Egyrészt saját receptjeinkkel, illetve „AMIGO – a mi gombánk” márkánkat segítik a gasztrobloggerek és -vloggerek, akik friss gombáinkból finomabbnál finomabb ételeket készítenek, és buzdítanak a minőségi gombafogyasztásra – mondja a marketingreferens.

Babáktól a sportolókig

A Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. kizárólag babák és kisgyermekek részére gyárt és forgalmaz termékeket, de néhány innovatív, kiegészítő termékcsaládjuk esetén a sportolókat, illetve az egészséges életmódot tudatosan választó felnőtteket is célcsoportnak tekintik.

A vállalatnál minden évben igyekeznek frissíteni a portfóliót és innovatív, újszerű termékeket, illetve termékcsaládokat bevezetni.

– Mivel a termékfejlesztési folyamataink európai szinten folynak, nem minden újdonság honosítható meg egyforma mértékben és módon a hazai piacon. Erre nagyon érzékeny monitorozással készülünk fel, és választjuk ki azokat az újdonságokat, melyek sikeresek lehetnek Magyarországon – avat be Guba Ilona.

A Kecskeméti termékcsaládban az elmúlt 2 évben jelentős mérföldkő volt az instant teák és a tápszerek megjelenése, amivel ez a termékcsalád is kilépett a kizárólag üveges termékeket kínáló brand image-éből. A 2017-es év újdonsága lesz a Kecskeméti márkánál a tejalapú üveges „Jó éjszakát desszert” termékcsoport piaci bevezetése.

Talléros tervek

A Bedrock Kft. folyamatosan figyelemmel követi a piac változásait, melyekhez könnyen és rugalmasan alkalmazkodik.

– A Lestello portfóliója idén tavasszal új termékcsaláddal bővült, az instant gabonapelyhekével. A termékcsalád elsődlegesen a nap legfontosabb étkezését hivatott biztosítani jelentős tápanyagtartalmával – jegyzi meg Tolcsvai Tibor.

Ezenkívül a puffasztott rizs-, hajdina- és étcsokoládés rizstallérok termékcsoportjának bővítése is szerepel a terveik között. Várhatóan 2017 nyarától lesz elérhető a Lestello kukoricatallér, amely tökéletes harapnivaló két étkezés között.

– Folyamatos kedvezményeket és egyedi ajánlatokat biztosítunk partnereink részére, valamint aktív marketingtevékenységet folytatunk a célközönségünk felé, elsődlegesen online felületeken – egészíti ki a Bedrock Kft. ügyvezető tulajdonosa.

A Lestello márka központi üzenetét a minőségi, gondosan válogatott alapanyagok, az ínycsiklandó ízvilág és a változatos termékportfólió jellemzi. A termékekre vonatkozó árpromóciót, másodlagos kihelyezéseket a nyári időszakokban készülnek megvalósítani.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink