Lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az OECD-országokban
Az energia és az élelmiszerek mérsékeltebb drágulása miatt lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban októberben.
Az OECD 35 tagországában átlagosan 2,2 százalékos volt az éves infláció, 0,1 százalékponttal csökkent a szeptemberben mért 2,3 százalékhoz képest – derült ki az OECD honlapján kedden közzétett adatokból.
Az OECD-országokban éves összevetésben 5,8 százalékkal nőttek az energiaárak októberben, míg az előző hónapban 7,7 százalékkal. Az élelmiszerek 1,8 százalékkal drágultak éves szinten, szemben a szeptemberi 1,9 százalékkal.
Az élelmiszer- és energiaárakat nem számolva az éves infláció 1,9 százalékot tett ki októberben, kissé emelkedett a szeptemberi 1,8 százalékhoz képest.
A 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 2,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a márciusi 2,3 százalék után.
A világ hét legfejlettebb országából álló G7-csoportban októberben 2,3 százalékra lassult az éves infláció az előző havi 2,4 százalék után. Az euróövezetben 1,4 százalékkal, az Európai Unióban pedig 1,7 százalékkal nőttek éves összevetésben a fogyasztói árak, szemben az egy hónappal korábbi 1,5, illetve 1,8 százalékkal.
Az OECD adatai szerint Magyarországon éves összevetésben 2,2 százalékkal növekedtek a fogyasztói árak októberben a szeptemberi 2,5 százalékos emelkedés után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >