KSH: a fogyasztásbővülés és a beruházások növekedése húzza az importot
A kivitel euróban számolt értéke 6,1 százalékkal, a behozatalé 7,8 százalékkal haladta meg tavaly novemberben az egy évvel korábbit, a kereskedelmi többlet 79 millió euróval kevesebb, 718 millió euró volt – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az export növekedési üteme az októberi 11,5, az import 17,1 százalékról fékeződött le.
Az import éves növekedési üteme tizenkettedik hónapja volt nagyobb az exporténál, amit nyilvánvalóan a fogyasztás és a beruházások dinamikus növekedésének hatása magyaráz. A kivitel és a behozatal növekedési üteme lelassulása az ipari termelés hétfőn megjelent előzetes adataiból már sejthető volt. Az ipari kibocsátás novemberben 3,4 százalékkal nőtt éves összevetésben az októberi 7,6 és a szeptemberi 5,4 százalék után.
Novemberben az export értéke 9,066 milliárd euró, az importé 8,348 milliárd euró volt, Az export 200 millió euróval nagyobb, az import 23 millió euróval kisebb volt az előző havi értékénél.
A KSH jelentése szerint novemberben a kivitel 80 százaléka az Európai Unió országaiban szállította Magyarország és az import 78 százalékát onnan hozta be.
A múlt év első tizenegy hónapjában az export 8,8, az import 11,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, az exporttöbblet 1,493 milliárd euróval kisebb 7,741 milliárd euró lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Nagyon sok import paradicsom érkezik Magyarországra
Évente körülbelül 20 ezer tonna paradicsom érkezik külföldről Magyarországra, különösen…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >