KSH: 8,5 milliárd euró aktívummal zárt a szolgáltatások külkereskedelme 2018-ban
Az elmúlt évben 25,133 milliárd euró export és 16,619 milliárd euró import egyenlegeként 8,514 milliárd euró exporttöbblet keletkezett a szolgáltatások külkereskedelmi forgalmából, 448 millió euróval több, mint az előző évben – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Statisztikai tükör című kiadványából.
A szolgáltatások exportja tavaly 4,8 százalékkal nőtt euróban számolva az előző évi 8,0 százalékos emelkedés után és az import növekedési üteme is 7,6 százalékosról 4,4 százalékosra lassult.
A turizmus mintegy 23 százalékkal részesedett a szolgáltatások exportjából, az euróban számolt exportbevétele 6,8, az importköltések 2,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, az aktívum 325 millió euróval 3,632 milliárd euróra nőtt.
A szállítási szolgáltatások euróban számolt exportbevétele 8,2 százalékkal, importja 10,2 százalékkal nőtt, az exporttöbblet 2,706 milliárd eurót tett ki. A közúti és a vasúti a szállításból eredő exportbevételek csökkentek, a légiszállítás exportja 17,3, az import 20,8 százalékkal nőtt, a csővezetékes szállítás exportja 22,2 százalékkal nőtt, az import 53,9 százalékkal csökkent.
Az üzleti szolgáltatások exportja 1,8 százalékkal, importja 4,4 százalékkal nőtt, az exporttöbblet 237 millió euróval 443 millió euróra csökkent. Ezen belül a távközlési szolgáltatások exportbevétele 19,3 százalékkal visszaesett és az import is 9,0 százalékkal csökkent. A számítástechnikai szolgáltatások exportban 9,5, importban 3,6 százalékos növekedést regisztráltak, az üzletviteli tanácsadás exportja 7,5 százalékkal, importja 5,2 százalékkal volt nagyobb az előző évinél. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >