KSH: 5,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Szeptemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az első három negyedévben a forgalom naptárhatástól megtisztított volumene 6,5 százalékkal nagyobb volt, mint az előző év azonos időszakában, a nyers index 6,3 százalékos növekedést jelez – jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Szeptemberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,1, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 7,6, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,6 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az adatok tanúsága szerint a szeptemberi forgalom közepesnek tekinthető, alacsonyabb az első kilenc havi átlagnál és az augusztusi 6,3 százalékos nyers, illetve 6,8 százalékos naptárhatással kiigazított indexnél. A nem élelmiszerjellegű iparcikkeket árusító boltok szeptemberi forgalma 2,5 százalékponttal maradt el az előző havi 10,1 százalékos éves növekedésétől és március óta a leggyengébb adat. Az élelmiszer kiskereskedelemben 1,4 százalékkal lassult az éves növekedés az előző havi 4,5 százalékról. Az üzemanyag forgalom szintén 1,4 százalékponttal alacsonyabb éves növekedést mutatott az augusztusinál, amiben szerepet játszhatott az árak szeptemberi 1,3 százalékos havi, és 14,9 százalékos éves emelkedése.
Kiskereskedelmi forgalom szeptemberi részletes adatait november 23-án közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >