KSH: 5,4 milliárd euróhoz közelít a féléves külkereskedelmi többlet
Az első félévben 9,9 százalékkal nőtt az export és 11,3 százalékkal az import euróban számolt értéke a múlt év azonos időszakához képest. Az import érzékelhetően nagyobb növekedési üteme ellenére a kereskedelmi mérleg többlete mindössze 41 millió euróval csökkent és 5,377 milliárd eurót tett ki – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Júniusban a kivitel 4,5, a behozatal 6,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az aktívum 97 millió euróval 1,060 milliárd euróra csökkent.
Júniusban az export értéke 8,820 milliárd euró volt, alig maradt el a májusi 9,061 milliárdtól, amely minden idők második legnagyobb értékű exportja volt a márciusi 9,474 milliárd után. Eddig csak ebben a két hónapban volt 9 milliárd euró felett az kivitel havi értéke. A behozatal havi értéke 7,760 milliárd euró volt az előző havi 8,102 milliárd után. Éves összevetésben a kivitel 4,5 százalékos növekedése a stabilizálódás jele is lehet az előző hónapok jelentős kilengései után: márciusban és májusban 19,0, illetve 19,7 százalékos növekedést mért a KSH, míg áprilisban 1,9 százalékos csökkenést. Importban is hasonló görbe alakult ki a márciusi és májusi 21,3, illetve 18,7 százalékos emelkedés közben áprilisban a behozatal is megtorpant, 0,6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban.
A júniusi egymilliárd eurót meghaladó aktívumnál csak tavaly júniusban volt nagyobb, 1,157 milliárd a havi mérlegtöbblet, amely most harmadszor lett millióban négyszámjegyű. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >