KSH: 5,4 milliárd euróhoz közelít a féléves külkereskedelmi többlet
Az első félévben 9,9 százalékkal nőtt az export és 11,3 százalékkal az import euróban számolt értéke a múlt év azonos időszakához képest. Az import érzékelhetően nagyobb növekedési üteme ellenére a kereskedelmi mérleg többlete mindössze 41 millió euróval csökkent és 5,377 milliárd eurót tett ki – jelentette kedden első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Júniusban a kivitel 4,5, a behozatal 6,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az aktívum 97 millió euróval 1,060 milliárd euróra csökkent.
Júniusban az export értéke 8,820 milliárd euró volt, alig maradt el a májusi 9,061 milliárdtól, amely minden idők második legnagyobb értékű exportja volt a márciusi 9,474 milliárd után. Eddig csak ebben a két hónapban volt 9 milliárd euró felett az kivitel havi értéke. A behozatal havi értéke 7,760 milliárd euró volt az előző havi 8,102 milliárd után. Éves összevetésben a kivitel 4,5 százalékos növekedése a stabilizálódás jele is lehet az előző hónapok jelentős kilengései után: márciusban és májusban 19,0, illetve 19,7 százalékos növekedést mért a KSH, míg áprilisban 1,9 százalékos csökkenést. Importban is hasonló görbe alakult ki a márciusi és májusi 21,3, illetve 18,7 százalékos emelkedés közben áprilisban a behozatal is megtorpant, 0,6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban.
A júniusi egymilliárd eurót meghaladó aktívumnál csak tavaly júniusban volt nagyobb, 1,157 milliárd a havi mérlegtöbblet, amely most harmadszor lett millióban négyszámjegyű. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >Nagyon sok import paradicsom érkezik Magyarországra
Évente körülbelül 20 ezer tonna paradicsom érkezik külföldről Magyarországra, különösen…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >