Közel 5 százalékkal emelkedtek a mezőgazdasági termelői árak
Februárban a mezőgazdasági termelői árak 4,9 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbiakhoz képest a növényi termékek árának 6,2 és az élő állatok és állati termékek árának 2,6 százalékos növekedéséből eredően – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A gabonafélék ára 18,1 százalékkal emelkedett egy év alatt februárra, a januári 11,2 százalékos drágulást követően. A búza ára 10,8, a kukoricáé 26,3 százalékkal nőtt.
A gyümölcsök ára 28,9 százalékkal megugrott.
A zöldségek ára 16,3 százalékkal volt alacsonyabb, mint tavaly februárban, ezen belül a burgonya ára 18,0 százalékkal csökkent egy év alatt. A KSH adatai szerint a paradicsom 23,1, az uborka 30,1, a fejes saláta 45,4 százalékkal olcsóbb volt, mint tavaly februárban
A vágósertés ára 7,5 százalékkal visszaesett, felvásárlási ára kilogrammonként 357 forint volt februárban. A korábbi hónapokban megfigyelhető csökkenő trend ebben a hónapban megfordult – közölte a KSH. A vágómarha ára 14,7 százalékkal emelkedett
A paradicsom felvásárlási ára februárban jelentősen, 35 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, piaci ára viszont 32 százalékkal csökkent. A felvásárlási árban a drágább és kisebb méretű fajták vannak többségben, ez okozza az áremelkedést.
Az élő állatok termelőiár-szintje 0,8 százalékkal mérséklődött, az állati termékeké 10,0 százalékkal magasabb lett februárban. A vágócsirke ára 0,6 százalékkal nőtt. A tej ára 7,7, a tojásé 21,6 százalékkal volt több.
2018 január-februárban az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 2,6 százalékkal nőttek, ezen belül a növényi termékek ára 3,0 százalékkal, az élő állatok és állati termékeké 2,0 százalékkal emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >