K&H: tovább csökkenhetnek idén a nagyvállalatok beruházásai
Tovább csökkenhetnek idén a nagyvállalatok beruházásai, mivel folytatódik a szektor fejlesztési hajlandóságának visszaesése a K&H felmérése szerint – közölte a bank kedden az MTI-vel.
A K&H nagyvállalati növekedési indexének legutóbbi adatai szerint a korábbi években mért 50-55 százalékról 40 százalék alatti szintre állt be a szektor beruházási hajlandósága. A kutatás szerint a mostanáig húzóerőt jelentő technológiai, valamint a kapacitásnövelő beruházások terén a legnagyobb a visszaesés: előbbi 29-ről 20 százalékra, utóbbi 18-ról 11 százalékra esett vissza, bár a csökkenés után is ezek maradtak a legfontosabb beruházási célok. Hasonló arányt csak a kereskedelemfejlesztés ért el, a nagyvállalatok 11 százaléka tervez ilyen célú beruházást – írták.
A felmérés alapján nem csupán a beruházások száma, de azok mértéke is csökken: bár erősödött azok aránya, akik idén szinten tartják a fejlesztésekre fordítandó költségeket (76 százalék), de csaknem a felére, 31-ről 17 százalékra csökkent egy év alatt a beruházásuk értékét növelők aránya.
A K&H szerint a beruházási szándék a tevékenységi körrel, a vállalat árbevételével, földrajzi elhelyezkedésével és a foglalkoztatottak számával is összefügg: a megkérdezett cégvezetők szerint leginkább a keleti országrészben, a 10 milliárd forint éves árbevételt meghaladó és a 100 főnél többet foglalkoztató vállalatoknál, valamint az iparban várhatóak fejlesztések.
A K&H csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel 2014 óta negyedévenként vizsgálja a nagyvállalati szektor helyzetét és várakozásait, valamint a gazdasági környezet változásait. A kutatás a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó cégek 550 döntéshozójának megkérdezésén alapul, a legutóbbi felmérést 2016. október 26. és december 8. között készítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
13 millió eurót ruház be a DS Smith ausztriai gyáraiba
A DS Smith csomagolóipari vállalat 13 millió eurót invesztál az…
Tovább olvasom >11,5 millió eurót fordított boltfelújításra a Maxima Latvija 2023-ban
A Maxima Latvija 2023-ban 11,5 millió eurót ruházott lettországi üzlethálózatának…
Tovább olvasom >MBH Bank: Az agrárvállalkozások csaknem fele számol az EU pályázati forrásaival
Bizakodó hangulat jellemzi a magyar mezőgazdaságot és élelmiszeripart az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >