K&H: A bankkártyaforgalom tizedét a karácsonyi vásárlások adják
Kezdődik a karácsonyi vásárlások időszaka. A K&H Bank bankkártya használatról készített elemzései azt mutatják, hogy az ünnepi készülődés időszakában bonyolítjuk az egész éves bankkártyás tranzakciók mintegy 10 százalékát.
Kozmetikai termékek, ruházati cikkek, könyvek és gyermekjátékok vásárlására használják leggyakrabban a K&H bankkártyákat karácsony előtt, a nagyobb értékű árucikkek közül az elektronikai termékekért és ékszerekért fizetnek ezen a módon a legtöbben a K&H ügyfelei közül. A könyvesboltokban, gyermekjáték és ékszerüzletekben decemberben megháromszorozódik a költések összege az év korábbi hónapjaihoz képest. Bár az utóbbi évek adatai szerint az átlagos készpénzfelvételi tranzakciók összege az 50.000 forintot is meghaladja decemberben, egyre tudatosabban használjuk a költség szempontjából kedvezőbb bankkártyás fizetést.
Az utóbbi évek statisztikái a K&H Bankban azt mutatják, hogy decemberben a bankkártyával végzett vásárlások és készpénzfelvételek összege mintegy 11 százalékkal nő meg az előző hónapokhoz képest. A bankkártyás vásárlások száma 14 százalékkal emelkedik ebben az időszakban, ennél jelentősebben, 23 százalékkal nő a vásárlásra fordított összeg nagysága az előző hónapokhoz képest. Ugyanekkor a készpénzfelvételek száma átlagosan 3 százalékkal, az ilyen tranzakciók összege 10 százalékkal emelkedik. Ezzel az átlagos készpénzfelvételi tranzakciók összege meghaladja az 50.000 forintot decemberben.
„A tudatosabb kártyahasználatot jelzi, hogy a megnövekedett vásárlások időszakában a bankkártyás vásárlások száma is folyamatosan nő, a költségesebb készpénzfelvételek száma ezzel párhuzamosan arányaiban csökken” – számolt be Nagy Ferenc, a K&H Bank lakossági hitel és tranzakcionális szolgáltatások marketing főosztályának vezetője.
A kereskedő cégek statisztikáit támasztják alá a K&H bankkártyás vásárlásokból nyert adatai is. Karácsony előtt a felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, gyermekjátékot vásárol, a nagyobb értékű árucikkek közül az elektronikai termékekért és ékszerekért fizetnek leggyakrabban a K&H bankkártyákkal, de megnő a bútorvásárlások száma is a karácsonyhoz közeledve.
A kozmetikai és ruházati üzletekben 25-30 százalékkal, könyvesboltokban majdnem 50 százalékkal nő meg a vásárlások száma. Nem meglepő adat az sem, hogy gyermekjátékokkal háromszor olyan gyakran állunk sorba a pénztáraknál, mint az év több időszakában.
A K&H statisztikák szerint tipikus karácsonyi ajándék az ékszer is, az év utolsó hónapjában mintegy 40 százalékkal nő az átlagos költések értéke az ékszerboltokban. A karácsony nyerteseinek tűnnek a könyvesboltok is, K&H bankkártyákkal itt másfélszer annyi vásárlás történik és több mint háromszor annyit költünk, mint az előző hónapokban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >