Kényelmes és kedvező árú az online vásárlás
A kényelem és a kedvező ár a két legfontosabb szempont, amiért a fogyasztók az online vásárlás mellett döntenek – derül ki az eNET 2001 óta évente elkészített kutatásából. A 2015-ös évben 319 milliárd forintot költöttünk online, az idei összeg közelíti az 500 milliárd forintot, pontos adatok még nincsenek.
Az online vásárlók döntő többsége (66 százalék) asztali számítógépről érkezik a webáruházakba, okostelefonról 24, míg tabletről 10 százalékuk kezdeményez vásárlást. Az ár-összehasonlító oldalak fontos forrásai az információnak (76 százalékuk választja őket), míg a webáruház weboldala a második népszerű tájékozódási forma a maga 72 százalékával. A vásárlók továbbra is az utánvétes fizetési lehetőséget szeretik (65 százalékuk választja ezt), de népszerű a bankkártyás internetes fizetés is (46 százalék), még az átutalástól sem riadnak el (30 százalék). Az átlagos kosárérték folyamatosan nő, jelenleg 11 400 forintot hagyunk a webes áruházaknál vásárlásonként.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >