Jelentősen javult az üzleti bizalom a kkv-szektorban
Jelentősen javult az üzleti bizalom a kis- és középvállalati (kkv) szektorban az előző negyedévhez képest – közölte az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) az MTI-vel.
A júliusi adatfelvétel alapján a KKV Körkép Konjunktúramutatója az áprilisi 18 pontról 24 pontra emelkedett, így megtört a 2017 januárja óta tapasztalható romló tendencia.
A konjunktúra mutató emelkedése főként annak köszönhető, hogy a vállalkozások kedvezőbben látják üzleti helyzetüket, jövedelmezőségüket és rendelésállományukat, mint áprilisban. A döntően exportáló, az építőipari, a részben külföldi tulajdonban álló, illetve a 100-249 fős cégek üzleti bizalma nőtt jelentősen az előző negyedévhez képest.
Javult a beruházási aktivitás szintje is az első negyedévhez képest, a várható kapacitáskihasználás és termelési szint viszont kismértékben visszaesett – derül ki a felmérésből.
A bizonytalansági mutató 35 ponton áll, ami hat pontos csökkenést jelent az előző negyedévhez képest. Ez a GVI szerint arra utal, hogy a vállalkozások helyzetértékelése egyöntetűbb, mint áprilisban volt.
A kutatóintézet júliusi felmérése 300 cég válaszát összesítette, az adatokat telefonos megkérdezéssel vették föl. A válaszadók csaknem fele, 134 cég a feldolgozóiparban termel, 80 a kereskedelemben és 48 az építőiparban, 38 pedig gazdasági szolgáltatást végez.
A mutatók értékét felmérő kérdésekre a vállalatok pozitív válaszai 100 pontot, semleges válaszai 0 pontot, pesszimista válaszai pedig -100 pontot érnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatta első fenntarthatósági jelentését a Budapesti Értéktőzsde
Bemutatta első, a 2022-es évre vonatkozó fenntarthatósági jelentését a Budapesti Értéktőzsde…
Tovább olvasom >KSH: 4 millió 739 ezer volt a foglalkoztatottak száma júniusban
Júniusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 739…
Tovább olvasom >Elemzők: júniusban a nyári munkák beindulása is segítette a foglalkoztatást
A teljes foglalkoztatás közvetlen közelében áll a magyar munkaerőpiac, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >