Felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Januárban éves szinten 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában. Tavaly decemberben ez a mutató 3 százalék volt.
A legnagyobb mértékben, 27,4 százalékkal, már hagyományosan az internetes eladás növekedett. Nagyon magas, 9,2 százalékos volt az iparcikkek forgalmának emelkedése is. Ugyanakkor az élelmiszertermékek forgalma 0,1 százalékkal nőtt csak, tehát lényegében stagnált. Aránylag magas volt a kozmetikai és a ruházati cikkek forgalmának a növekedése, és emelkedett a üzemananyagok eladása is.
A januári eredményt befolyásolta az a tény is, hogy az idén két munkanappal több volt, mint a tavalyi első hónapban. Ettől a naptári befolyástól megtisztítva a növekedés 3,3 százalék volt. Az egész tavalyi évben, 2015-tel összehasonlítva, a kiskereskedelmi forgalom 5,6 százalékkal emelkedett Csehországban.
„Növekednek a cseh háztartások bevételei, és ezzel arányos a kiskereskedelmi forgalom emelkedése is. Hasonló tendenciával számolunk az idén is, mintegy 5 százalék körüli emelkedéssel. Azonban azzal a különbséggel, hogy tavaly elenyésző volt a inflációs ráta, míg az idén várhatóan 2-2,5 százalék között fog mozogni, ami természetesen csökkenti a keresetek vásárlóértékét” – mutatott rá Jana Steckerová, a Komercní banka gazdasági szakértője.
A kiskereskedelmi forgalomba Csehországban nem számítják be az autó-eladásokat és a szervizek forgalmát. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Januárban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Januárban 2,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett ugyanakkor az élelmiszerek többsége Csehországban is
Két százalékra csökkent februárban az éves infláció Csehországban a januári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >