ITM: szépségápolási termékeket vont ki a forgalomból a fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem által ellenőrzött 120 kozmetikai termékből hatot kivontak a forgalomból: két-két sampon és natúrkozmetikum, egy-egy folyékony szappan és pipereszappan mikrobiológiai szennyeződést tartalmazott vagy címkézése nem volt megfelelő, de akadt olyan is, amelynek lejárt a minőség megőrzési ideje – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
Az ITM országos szinten vizsgálta a kozmetikai termékek, tusfürdők, samponok, folyékony szappanok, natúrkozmetikumok, pipereszappanok, szájvizek mikrobiológiai jellemzőit. A tusfürdőknél és a szájvizeknél nem találtak szabálytalanságot. A tárca ezen felül 12 hajszárító áramütés és a túlmelegedés elleni védelmét is vizsgálta, a készülékek mindegyike megfelelt az előírásoknak.
Kiemelték, a járási hivatalok intézkedtek a nem megfelelő termékek kivonásáról a forgalomból, a veszélyes kozmetikumok lekerültek az üzletek polcairól.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát kifejtette, a magyar fogyasztóvédelemben a biztonság az első, ezért különösen fontos azoknak a tisztálkodó szereknek és szépségápolási termékeknek az ellenőrzése, amelyeket az emberek naponta használnak. A fogyasztóvédelem folyamatosan figyelemmel kíséri a piacot, az üzletek kínálatát, és rendszeresen ellenőrzi a termékeket – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Európai Bizottság: a kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A nem élelmiszeripari termékekre vonatkozó uniós gyorsriasztási rendszer 2023-as jelentése szerint…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >