ITM: minden vizsgált szépségápolási termék megfelelt a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen
A fogyasztóvédelem által ellenőrzött 42 különböző szépségápolási termék laboratóriumi vizsgálata jó eredménnyel, kifogás nélkül zárult, valamennyi vizsgált kozmetikum megfelelt az előírásoknak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A szaktárca tájékoztatása szerint akkreditált vegyipari laboratóriuma 15 tusfürdőt, 15 hajbalzsamot és 12 szőrtelenítő krémet ellenőrzött.
Ismertették, hogy a kozmetikai termékeknél fontos szempont a mikrobiológiai tisztaság, a tusfürdők és a hajbalzsamok esetében a tisztító hatást és a habzóképességet értékelték. A laboratórium vizsgálta a bőrbarát kémhatást is, mivel a magas pH érték bőrproblémákat okozhat.
A hajbalzsamoknál a haj selymességét biztosító anyagtartalom mellett a címkén vállalt, valamilyen összetevőtől való mentességet is ellenőrizték. A szőrtelenítő készítményeknél a krém felvitelére szolgáló spatulát, a terméken megnevezett védő, hidratáló, regeneráló összetevőket, a mellékelt ápolókrémet vagy balzsamot értékelték.
Mindezek mellett mindhárom termékcsoportnál vizsgálták a csomagolás zárhatóságát is – tették hozzá.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az elmúlt évek folyamatos ellenőrzései meghozták az eredményüket, a szépségápolási termékek laboratóriumi vizsgálata után nem volt szükség fogyasztóvédelmi hatósági intézkedésre, mivel az ellenőrzött termékek kivétel nélkül megfelelőnek bizonyultak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak az arcápolásban
Az arcápolási termékek piacának dinamikus növekedése nem új jelenség, azonban…
Tovább olvasom >Megnyitotta 250. üzletét a Rossmann
A Rossmann családdal, a cégcsoport nemzetközi vezetőivel és a társtulajdonos AS Watsonnal közösen…
Tovább olvasom >Európai Bizottság: a kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A nem élelmiszeripari termékekre vonatkozó uniós gyorsriasztási rendszer 2023-as jelentése szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >