ITM: határozott lépésekre van szükség az egyszer használatos műanyag termékek visszaszorításában
Határozott lépésekre van szükség az egyszer használatos műanyag termékek visszaszorításában – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A szaktárca közleményében hangsúlyozza, egyetértenek a német szövetségi kormány nemzetközi fejlesztési együttműködésért felelős miniszterének álláspontjával, amely szerint a környezetbe kerülő, egyre növekvő műanyaghulladék ellen a lehető leghamarabb és leghatékonyabban kell fellépni.
Az Európai Unió által a műanyagok ellen indított harc jogszabályi kötelezettségei, tiltásai és korlátozásai mellett a minisztérium szükségesnek tartja a piacképes helyettesítő termékek felkutatását, és ezzel a versenyképesség megtartását, amihez innovációra, a gyártók és hasznosítók együttműködésére van szükség.
Az ITM az összefogást már januárban megkezdte az ipari és ágazati szereplőkkel, többek között az Országos Kereskedelmi Szövetséggel is a környezetvédelmet és a jogszabályi kötelezettségeket egyaránt szem előtt tartva.
A tárca kezdeményezésére létrejött munkacsoport közel 70 fővel vizsgálja a jogi, gazdasági, innovációs és fejlesztési javaslatokat. A kívánt hatás legeredményesebb eléréséhez elengedhetetlen a fogyasztók szemléletformálása, felhasználási szokásaik megváltoztatása is. E célból az ITM és a Széchenyi István Egyetem együttműködésével nyárra elkészül az Országos Fenntarthatósági Szemléletformálási Stratégia – közölte az ITM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Április 8-ig mondhatják el a gazdák észrevételeiket az Európai Bizottságnak
Az Agrárminisztérium minden lehetséges eszközzel küzd Brüsszelben a Közös Agrárpolitika…
Tovább olvasom >Az EP az ipar és a nagy állattartó gazdaságok szennyezésének csökkentéséről szóló rendeletet fogadott el
Az Európai Parlament szerdai plenáris ülése elfogadta az ipari kibocsátásokról…
Tovább olvasom >Szemléletformálásra nyertek uniós támogatást agrárszervezetek
Gazdák szemléletformálására kapott 60 ezer euró (több mint 20 millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >