ITM: csökken a jogsértések aránya az e-kereskedelemben
Az elmúlt évek fogyasztóvédelmi ellenőrzései 54 százalékról 15 százalékra szorították vissza az e-kereskedelemben tapasztalt jogsértések arányát – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A közlemény szerint az e-kereskedelmi vállalkozások tipikus hiányossága, hogy elmarad a 14 napos elálláshoz kötődő részletes tájékoztatás, illetve sok esetben az elállási jog gyakorlását szabálytalanul többletfeltételekhez kötik. Problémák merülnek fel az elérhetőségi adatok közlésével is, hiszen a magyar nyelvű honlap vagy a „.hu” végződés nem garantálja, hogy magyarországi webáruházból vásárolnak a fogyasztók. Ezen felül megállapították, hogy a tapasztalatok alapján a termék kiszállításáról szóló határidő gyakran megtévesztő, a cégek nem tudják tartani a rendeléskor vállalt ígéretet.
A közlemény idézte Keszthelyi Nikolettát, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát, aki kifejtette: „2017 óta a fogyasztóvédelmi ellenőrzések középpontjában az elektronikus kereskedelem áll. A rendszeres ellenőrzések a vásárlók mellett a tisztességes vállalkozásokat is védik.”
A minisztérium azt javasolja, hogy az internetes vásárlás előtt az érdeklődők látogassanak el a www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu honlapra, ami az e-kereskedelmi cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett tartalmazza azt is, ha a vállalkozás teljesítette a határozatban foglaltakat, és így fogyasztóvédelmi szempontból már megfelelően működik. Ha az európai uniós tagállamokban bejegyzett webáruházakból történő vásárlásnál merült fel probléma, akkor az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központ nyújt érdemi és ingyenes segítséget.
A minisztérium és a fogyasztóvédelmi hatóság aktív jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel járul hozzá a magyar családok, vásárlók jogainak megóvásához, érdekeinek védelméhez – olvasható a tárca közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Berobbanhat a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Iparági előrejelzések szerint a globális e-kereskedelem előfizetéses modellje évente 50…
Tovább olvasom >Lépett a GVH: versenyfelügyeleti eljárás indul a Temuval szemben
Versenyfelügyeleti eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Temu online…
Tovább olvasom >Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
Iparági előrejelzések szerint a globális e-kereskedelem előfizetéses modellje évente 50…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >