ITM: csökken a jogsértések aránya az e-kereskedelemben
Az elmúlt évek fogyasztóvédelmi ellenőrzései 54 százalékról 15 százalékra szorították vissza az e-kereskedelemben tapasztalt jogsértések arányát – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A közlemény szerint az e-kereskedelmi vállalkozások tipikus hiányossága, hogy elmarad a 14 napos elálláshoz kötődő részletes tájékoztatás, illetve sok esetben az elállási jog gyakorlását szabálytalanul többletfeltételekhez kötik. Problémák merülnek fel az elérhetőségi adatok közlésével is, hiszen a magyar nyelvű honlap vagy a „.hu” végződés nem garantálja, hogy magyarországi webáruházból vásárolnak a fogyasztók. Ezen felül megállapították, hogy a tapasztalatok alapján a termék kiszállításáról szóló határidő gyakran megtévesztő, a cégek nem tudják tartani a rendeléskor vállalt ígéretet.
A közlemény idézte Keszthelyi Nikolettát, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát, aki kifejtette: „2017 óta a fogyasztóvédelmi ellenőrzések középpontjában az elektronikus kereskedelem áll. A rendszeres ellenőrzések a vásárlók mellett a tisztességes vállalkozásokat is védik.”
A minisztérium azt javasolja, hogy az internetes vásárlás előtt az érdeklődők látogassanak el a www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu honlapra, ami az e-kereskedelmi cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett tartalmazza azt is, ha a vállalkozás teljesítette a határozatban foglaltakat, és így fogyasztóvédelmi szempontból már megfelelően működik. Ha az európai uniós tagállamokban bejegyzett webáruházakból történő vásárlásnál merült fel probléma, akkor az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központ nyújt érdemi és ingyenes segítséget.
A minisztérium és a fogyasztóvédelmi hatóság aktív jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel járul hozzá a magyar családok, vásárlók jogainak megóvásához, érdekeinek védelméhez – olvasható a tárca közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lengyelországban és Ausztriában is megnyitja piacterét a Kaufland
A Kaufland, Németország egyik legnagyobb e-kereskedelmi platformja a nyár végén…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a legmagasabb az e-kereskedelmi penetráció
A Stocklytics.com által bemutatott adatok alapján az e-kereskedelem penetrációja az…
Tovább olvasom >Magyarország előfizet: így változtatja meg az életünket az előfizetéses e-kereskedelem
Forradalmasítja a vásárlást, nagyobb megtakarítást, kényelmet, személyre szabott ajánlatokat és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >