Héjában az üzlet!

Szerző: Trademagazin Dátum: 2019. 01. 13. 09:47

A ma divatos fogalommal X generációként meghatározott honfitársaink gyerekkorában a csokoládé nem volt mindennapi élvezet! A megfőzött, cukorba forgatott, majd kiszárított (nagy ritkán kandírozott) narancshéj sokszor helyettesítette az ipari nyalánkságokat – már ha valakinek tellett narancsra. A citromhéjat sok ételfajtában használjuk ízesítőként, de a déligyümölcsök burkát a vegyi anyagoktól való félelmünkben ma legszívesebben a veszélyes hulladékba dobnánk. Mostanában viszont az Államokban kezdik újra felfedezni a citrusfélék héjának felhasználásában rejlő lehetőségeket – ebben feltehetően lehet némi szerepe a kaliforniai narancstermesztők marketingmunkájának is. A gourmet üzletekben díszes kiszerelésben, nem kis pénzért árulják a narancsok, citromok, sőt néhány grapefruitfajta kandírozott héját, de a szakácsok nyersen is nagy leleményességgel alkalmazzák őket az ételkészítés során. A szirupban főzött, szárított, nem egyszer sózott, fűszerezett, alkohollal ízesített nyalánkságok egészen újszerű ízeket képesek produkálni salátákban, szószokban, vagy éppen a reggeli müzlikben, joghurtokban, fagylaltokban.

Kapcsolódó cikkeink