Hatékonyságnövelő közvetlen fogyasztói elérések az almakampányban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 12. 06. 11:23

Fő almatermő területeink egyik legismertebb városában, Békéscsabán tartotta meg az Agrármarketing Centrum (AMC) idei évi almafogyasztást ösztönző kampányának következő állomását. Az „ALMA, a természet oltalma” szlogennel októberben indított promóció során több vidéki nagyvárosban, almapiaccal egybekötött kóstoltatással támogatják a termelők és a fogyasztók közvetlen egymásra találását.

Az AMC munkájának évek óta része az alma népszerűsítése, és az eddig megszerzett kampánytapasztalatok szerint bebizonyosodott, hogy a leghatékonyabb promóció az, amikor a fogyasztók a mindennapi környezetükben – a termelőktől – közvetlenül vásárolhatnak abból az almatermésből, amelyet a kóstoltató roadshow keretében megízleltek – mondta Ondré Péter.

Az AMC ügyvezető igazgatója kiemelte azt is, hogy mivel az alma fogyaszthatósága nem idényszerű, elérhetősége nem szezonális és kiváló hűtőházi eltarthatóságának köszönhetően az év minden szakában könnyen, viszonylag olcsón megvehető, ráadásul a többi gyümölcsfajhoz képest mintegy tízszeres a frissfogyasztási időtartama, érdemes tudatosan, a rendszeres almavásárlás, almafogyasztás mellett dönteni.

A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy az almában több száz – az egészséget pozitívan befolyásoló – összetevő található, és a héjától az alma magjáig, minden alkotórésze hasznos, ezért az értékei alapján a legharmonikusabb és legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcsöt, az almát, csecsemőkortól az időskorig érdemes fogyasztanunk.

Elhangzott: a szakértők azt hangsúlyozzák, hogy a téli időszakban napi 1-3 almát kellene megennünk, hiszen az alma magas vitamin (B1, B2, B6, C és E) és ásványi anyag (kálium, bór, cink, mangán, fluor, jód és a szelén) tartalma miatt okkal ismételgetett bölcsesség az, hogy: „naponta egy alma az orvost távol tartja”.

A rendszeres almafogyasztás immunstimuláló hatású és segíti a szellemi frissességet is. Mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látásromlást, a fogak romlását, a szívpanaszokat, a rosszindulatú daganatos megbetegedések és az agyvérzés esélyeit, miközben antioxidánsként lassítja a szövetek öregedését, normalizálja a pajzsmirigy működését, méregtelenít, csökkenti a koleszterinfelszívódást, harmonizálja az emésztést, és kedvezően hat a cukorbetegekre is.

Tekintettel arra, hogy 15 ezer almafajta van és az almák sokszínűségére nem is ismer határokat, számtalan termék, többek között lekvár, kompót, befőtt, tea, almachips (aszalt alma), almalé, almaecet, de emellett levesek, szószok, sütemények és torták, saláták, egyéb ínyencségek, sőt bébiételek, rostos és szűrt ívólevek, aszalványok, továbbá alkoholos italok is készülnek a különféle almafajtákból, gondoljunk csak az almaborra (cider), az almasörre, és az almapálinkára – van miből választanunk – közölte Ondré Péter megjegyezve, hogy az utóbbi készítményeknél az erjesztés során azonban olyan anyagok is keletkeznek, amelyek a nyers gyümölcsben eredetileg még nem voltak jelen.

A legnépszerűbb almák mellett Magyarországon vannak új, innovatív fejlesztések is, amelyek rendkívül ellenálló, rezisztens almafajtaként a környezetet kevésbé terhelő gyümölcstermelést tesznek lehetővé, ezért még ökológiai szempontból is indokolt annak ösztönzése, hogy a hazánkban élők is minél többet fogyasszanak az almából és az almás termékekből – zárta tájékoztatóját az AMC ügyvezető igazgatója. Az eseményen részt vett Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere, Dr. Kulcsár László – a NAK Békés megyei elnöke, Dr. Rákóczi Attila – Békés Megyei Kormányhivatal főigazgatója és Pusztai József – Hunapfel Kft. ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó cikkeink