Hatalmas hirdető figyelmezteti a Facebookot és a Google-t
Az Unilever, a világ egyik legnagyobb hirdetője kevesebbet fog költeni marketingre a techóriásoknál, mint a Google és a Facebook, ha ezek a platformok továbbra is a megosztottságot erősítik, terjesztik a gyűlöletet vagy nem tudják megvédeni a gyereket – írja a Financial Times és a Reuters nyomán a forbes.hu.
A lehetséges lépést az Unilever marketingigazgatója, Keith Weed jelentette be a szilícium-völgyi Interactive Advertising Bureau című konferencián.
“A világ egyik legnagyobb hirdetőjeként nem létezhetünk olyan környezetben, ahol a vásárlóink nem bíznak abban, amit online látnak” – mondta Weed a hallgatóságnak. A vezető szerint hirdetési költségvetésük negyedét fordítják online hirdetésekre, amik alig átláthatóan jelennek meg.
Az aktivisták, techóriások korábbi alkalmazottai és a jogalkotók már régóta kritizálják a cégeket, amiért semmilyen átláthatóság nincs a platformjaikon, illegális, szélsőséges tartalmakat és álhíreket terjesztenek. A Google-nek régóta problémája van azzal, hogy meggyőzze a hirdetőket: biztonságos környezetben jelenik meg a reklámjuk. Több botrány miatt már többen jelezték, hogy bojkottálni fogják a felületet.
Weed azt mondta, inkább olyan platformokba fognak befektetni, amelyek felelősségteljesen viselkednek, és pozitív hatásuk van a társadalomra. (forbes.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Az Unileverrel lépett a fullfilment piacra a Waberer’s Csoport
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >