Háromszázmilliárd forintnyi uniós forrásból fejlődhet az élelmiszeripar
Háromszázmilliárd forintnyi uniós forrás érkezhet meg az élelmiszeripar szereplőihez az elkövetkezendő egy-két évben – mondta a Magyar Hírlapnak Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) alelnöke, aki az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének elnöki posztját is betölti. Ebből kétszázmilliárd a Vidékfejlesztési programhoz kötődik, a mikro- és a kisvállalkozások fejlesztéseit segítheti, illetve azon mezőgazdasági termelőket, akik az élelmiszeriparba kívánnak befektetni. Százmilliárd forintnyi Ginop-forrásra pedig a közepes méretű élelmiszeripari cégek pályázhatnak.
Az elnyerhető források ötven százaléka vissza nem térítendő támogatás. Hozzáfűzte: a pályázatok már megnyíltak, a döntések még nem születtek meg. Éder Tamás hangsúlyozta: a források megnyílása részben a NAK lobbitevékenységének köszönhető. Ugyanez vonatkozik az élelmiszerek általános forgalmi adó csökkentési folyamatára, 2014-től több termék áfája is mérséklődött.
A NAK alelnöke jelezte: a kamara és a nemzetgazdasági tárca munkacsoportja várhatóan még ebben a hónapban összeül, hogy áttekintse, mely élelmiszerek áfája milyen ütemezésben csökkenhet a jövőben a költségvetés teherbíró képességének a tükrében. (magyarhirlap.hu, Vöő György)
Kapcsolódó cikkeink
Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >Az import termékekre vonatkozó uniós előírások azonnali felülvizsgálatára van szükség
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >