Három év és étteremben is rendelhetünk mesterséges húst
Három éven belül már éttermekben is felhasználják a mesterségesen előállított húst – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A Mosa Meat nevű dán cég már öt éve már bemutatta a világ első olyan hamburgerét, amelyhez a húst laboratóriumban hozták létre. Most sikerült összegyűjtenie a fejlesztéshez 7,5 millió eurót (2,4 milliárd forintot). A két fő befektető a német M Ventures és a svájci központú európai húsfeldolgozó cég, a Bell Food Group volt.
A Mosa Meat 2021-től tervezi első termékei – főleg a burgerekhez való marhahús – piacra dobását. Az ipari méretű termelés beindulását 2-3 évvel későbbre időzítik. Számításaik szerint akkor egy dollárba (277 forintba) kerül majd egy átlagos hamburgerpogácsa.
A vállalat szerint egyetlen mintavétel sejtjeiből akár 80 ezer hamburgerhez való húst képes előállítani.
Környezetvédők szerint a világ egyre növekvő húsigényét nem lehet fenntarthatóan kielégíteni, mivel a marha-, sertés- és baromfihús előállítása sokkal nagyobb forrásokat igényel, mint a növényi alapú fehérjéké. A marhák ráadásul nagy mennyiségű üvegházhatású gázt bocsátanak ki, amely hozzájárul a globális felmelegedéshez.
Az előállító szerint az nagy kihívás, hogy lombikhús kinézetre, érzésre és ízre is hasonlítson a valódi húshoz. A Mosa Meat a lombikeljáráshoz élő állatból vett kisebb sejtcsoportok mintáit használja. A sejteket laboratóriumban táplálják, hogy normális izomszövetté fejlődjenek. (Vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A hazai agrárium, élelmiszeripar és turizmus fejlődését segítő Geo Terroir kutatócsoport alakult
Több tudományterület szakembereinek együttműködésével a hazai agrárium, élelmiszeripar és turizmus…
Tovább olvasom >Jön az olcsó, bárki számára elérhető műhús
A hústermelés és az ezzel járó kibocsátások egyre aggasztóbb méreteket…
Tovább olvasom >A magyar kormány a műhúst tiltja, máshol megváltásként tekintenek rá
A magyar kormány újabb kultúrharcba bonyolódott, ezúttal a mesterséges hús…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >