Gusto Burger – 2 hónappal az indulás után

Dátum: 2011. 03. 02. 10:23

Megfontoltan, alapos előkészületek után indították megálmodói „A” magyar gyorsétterem-projektet, azaz a Gusto Burger-lánc szervezését, a hazai ügyintézés lassúsága (no meg a belváros folyamatos építkezései) miatt nemcsak az első egység működésének tesztidőszaka rövidült le, de a következő két egység nyitása is csak nyárra várható – mondta el lapunknak Laczkó Róbert, az üzleteket üzemeltető kft ügyvezetője. A sajtóban megjelent hírekben jelzett 25-30 egység (közöttük Gusto Drive-ok) nyitásának tervei valósak, de határidőt nehéz lenne meghatározni. Az tény, hogy vidéki nagyvárosokban is folynak az ingatlantárgyalások új éttermek nyitásáról. Egyelőre a döntéshozók – az érdeklődések ellenére – franchise-bérlőket sem kívánnak bevonni a lánc bővítésébe. „Persze mindenben rugalmasak vagyunk” – teszi mindehhez Laczkó Róbert. Talán ezzel magyarázható az is, hogy a cég számos új, a mostaniaknál kissé alacsonyabb árfekvésű fogás bevezetésére készül, amelyeket nem elsősorban az 50-50 százalékban külföldiek és magyarok látogatta belvárosi üzleteknek „termékfejlesztenek”, hanem a vidéki városok kisebb vásárlóerejű vendégeinek. A most választható ételek árai (burgerek 450–1350 Ft, finger foodok 400–800 Ft között) az alapanyagok minősége miatt a külföldi tulajdonú gyorséttermek árai fölé lettek pozicionálva – ahogy az üzletvezető fogalmaz: nem akarnak számháborúzni a nagyokkal. „Kihívásunkra” a versenytársak még nem tudtak válaszolni! – állítja Laczkó úr. – A piacban még nagy potenciált látunk, annál is inkább, mert tudomásunk szerint azok, akiket konkurenciának tekintünk, információink szerint nem, vagy csak speciális irányokba (például McCafé) terveznek fejlesztéseket.

A cég komoly reklámkampányra készül. Szakmai tanácsadóik segítségével termékeik ízesítésében kissé közelednek a magyar ízek irányába, de alapvetően marad a legmodernebb technológiához, valamint a nemzetközi arculati stílushoz és ízvilághoz illő gyorséttermi koncepció.